Van Melbourne naar NSW - Reisverslag uit Kiama, Australië van Richard & Fauve - WaarBenJij.nu Van Melbourne naar NSW - Reisverslag uit Kiama, Australië van Richard & Fauve - WaarBenJij.nu

Van Melbourne naar NSW

Door: Richard & Fauve

Blijf op de hoogte en volg Richard & Fauve

09 April 2008 | Australië, Kiama

Dag vriendjes en vriendinnetjes!

Daar zijn we dan weer, het leek wel of we van de aardkloot waren verdwenen he ;) zijn jullie klaar voor onze avonturen die we nu weer beleefd hebben???

Toen we bij de garage kwamen om te kijken of alles goed was gegaan was alles prima verlopen, we hadden de pink slip gekregen zonder moeite. Nu moesten we dus naar de RTA om onze Rego te verlengen en om een lang verhaal kort te maken het heeft ons klauwen vol met geld gekost!!!! Omdat we de auto zelf ook moesten verzekeren voor een heel jaar, uiteindelijk kwam dit fijne grapje uit op ongeveer $1000,-!!! Niet heel erg leuk dus, maar aan alle nadelen zitten ook voordelen toch??!! Omdat onze auto nu Rego heeft tot Maart2009 kan onze auto 2 keer van eigenaar wisselen dus dat is weer goed voor de verkoop...

Toen we alles geregeld hadden in Corowa hadden we toch maar besloten om terug te rijden naar Melbourne en het was toch maar 400km en daar zijn we nu wel aan gewend om die afstanden te rijden. Dus zijn we de volgende dag richting Melbourne gereden en hebben een camping in Werribee geboekt voor 2 dagen. Ideaal want vanuit daar kun je de trein pakken naar de stad en zit je dus niet mer je auto te kloten. De volgende ochtend dus de trein gepakt en Melbourne gaan verkennen.. Leuke stad, leuke mensen mooie gebouwen, gezellig dus! We hebben wat verschillende gebouwen bekeken en zijn toen met een lekkere BoostJuice op het Federation Square gaan zitten. Daar waren allemaal straatartiesten die de hele dag daar hun preformance hadden, erg leuk om te zien en als je lekker in de zon zit prima toch! S'avonds zijn we nog naar de bios geweest naar "10.000BC" het lijtk wel of dat we niet echt geluk hebben hier in aussie want elke film die wij zien in de bios is niet echt je van het... :( nadat we genoeg hadden gezien van melbourne zijn we de volgende dag naar Queensclife gegaan en hebben daar geslapen. Een leuk klein vissersdorpje. Daar zijn we even langs gegaan bij de lokale bowlclub om eens even te kijken hoe dat nou allemaal werkte. Tijdens onze hele trip zien we van dat soort clubs, oude mannen helemaal in het wit met een soort van minibowlingbal maar dan plat aan de zeikant. Snappie et nog? jha dat hadden wij dus ook dus wilde we weten wat het nou was. We hebben aan een kerel die naast ons zat gevraagd of hij het ons kon uitleggen en het is dus gewoon een soort "Jeux de Boules" maar dan net iets anders laat maar zeggen hahahaha:D...
De volgende ochtend hebben we de ferry gepakt naar de andere kant. Dit was echt vet, want halverwege de trip stond ik (Rich) buiten en zag ik heleboel dolfijnen langs de boot springen, dus ik snel naar binnen gerend en fauve gehaald en leuke fotos gemaakt. Toen we aan land kwamen zijn we door gereden naar het plaatsje MOE, hahaha. Geen grap het heet echt zo. We hebben daar een camping geboekt maar omdat het zondag was was er dus niks open en het was ook nog is kut weer, wij naar een videotheek vragen of er een bios in de buurt was en die was er, onze redding was nabij. We hebben toen The BUcket list gekeken waar we nog depresiever van werden, de tering wat een jank film was dat zeg.
De volgende ochtend zijn we richting Lakes Entrance gereden maar het weer zat weer niet mee. We hebben een campiung geboekt en zijn daarna na de bieb gegaan om op internet te gaan. Daarna hebben boodschapjes gedaan en zijn we gaan koken. 'S avonds hebben we in de games room tv gekeken en hebben we lekker gechilld.

De volgende plaats waar we einde;lijk weer iets konden doen was Merimbula. Daar kwamen we in het informatie centrum binnen en we zijn er een yhalf uur geweest, ze bleven maar kleppen. De mensen die daar werken zijn vijwilligers en oud dus die houden we van kleppen. We hebben daar en van de beste campings geboekt die we tot nu toe hebben gehad, en geloof me dat zijn er een HELE boel. We hadden een mooi plaatsje en er was een overedekt zwembad en bubbelbad. De eerste avond zijn we naar de bowling cl;ub gegaan om te eten en dat was heerlijk, toen giungen we nog een bowls kijken en kwam er een mega dronken joingen naar ons toe die allemaal vragen begon tre stellen. Het probleem was dat hij onze antwoorden niet kon onthouden.
De volgende ochtend zijn na een heerlijk gfratis pannekoeken ontbijt op de camping gaan vissen want ik had een vishengel gekocht. We hebben een aantal plaatsen geprobeerd en ik heb uit eindelijk een flinke Leather jacket gevangen, dat is een vis met blauwe stippen en een dikke naald op zijn rug. Tijdens het vissen kwammen er 2 mega grote Stingrays voorbij cruisen, ze hadden een spanwijdte van 1,5 meter ongeveer. Want ik be niet het water in gegaan om het ff op te meten maar ze waren mega. Groter als in Dolfenarium in ieder geval. We hebben daarna ff koffie gedronken en wat gegeten en toen zijn we gaan pitch en putten, dat is golven voor beginners. Toen we aant golven waren liepen er 2 kangaroo's de green en dat was echt leuk. Ik heb ook nog hun uitwerpselen als golfbal geprobeerd maar daar kwam ik niet ver mee.
Dit wa secht een leuk plaatsje en we zijn hier dus ff gebleven.

Over 18 dagen gaan we naar huis en kunnen jullie alle verhalen live horen. Ik hoop alle lezers duimen of een kaarsje aansteken voor ons als we de auto gaan verkopen.

Dit was het weer voor nu anders vinden jullie het te lang om te lezen.

Veel liefs
Dikke kus ons

  • 09 April 2008 - 04:14

    Miron:

    Hee fauve en richard...
    leuk om jullie verhalen te lezen, blijf ze toch echt volgen;) al ben ik nooit goed in berichtjes achterlaten.. maar dankzij jou fauve.. dacht ik, dat doe ik toch maar eens:) Ik moet eerlijk zegge, ben nog niet bij de standard geweest.. ik kom er zeker te weten nog voordat ik naar huis ga met Roos, dus als ik iets tege haar moet zegge ofzo, laat maar weten. We proberen idd leuke dingen te doen hier, maar moet zeggen dat ik toch echt wel uitgekeken raak op miami, en verlang om weer thuis te zijn... Wanneer landen jullie in Nederland? roos en ik landen de 29e:D dagje voor koninginnedag.. goed uitgerekend he;)
    Wie weet zie ik jullie wel op schiphol.. maar zoiezo nog heel veel plezier.. ik ben eerder jaloers op jullie, want dat is echt een gave ervaring. En fauve, spreek je wel weer als je weer in Nederland bent!!!
    xxxjes miron

  • 09 April 2008 - 08:53

    Herna:

    Wat is die tijd snel gegaan.
    Ik zal voor jullie duimen dat de auto verkocht kan worden.
    En heeeeeeel lief dat ik gisteren een smsje kreeg.
    Liefs Herna

  • 09 April 2008 - 09:02

    Michelle En René:

    Tja wat gaan jullie dagen nu heel snel.... maar 18 dagen nog!!! Achter af is de tijd heel snel gegaan. Zoals ik gister zei, zijn we druk bezig met het schilderen van je kamer etc. Ik kan me voorstellen dat jullie naar uit kijken om iedereen te zien, maar dan weer zo snel mogelijk weer op vakantie te gaan, maar helaas............

    Komen er nog verhalen en/of foto's denk je???

    Hier gaat alles zijn gangetje. Zwemmen is heerlijk en gelukkig veranderd heel langzaam het weer hier. Overdag best wel redelijk alleen 's nachts vriest het wel.
    Teruglezend heb ik weinig te melden.

    Ik kijk in ieder geval uit naar jullie terugkomst. En ik ga duimen i.v.m. de auto.

    Dikke knuffel en veel liefs voor jullie beide,
    XXXXXXX

  • 09 April 2008 - 19:31

    Martien:

    Hoi lekker verhaal weer, maar inderdaad het zit er bijna op voor jullie, de tijd is om gevlogen voor mij en natuurlijk ook voor jullie. Is er daar geen automarkt of een veiling voor auto's?

  • 09 April 2008 - 21:11

    Menno En Laura:

    Heej mates!

    Jullie verhalen klinken goed! Gewoon lekker daar blijven, valt echt weer super tegen als je thuis bent en weer aan 't werk moet. Suc6 met de auto verkopen, wel een betere deal dan ons maken he :) Geniet er nog even van!!!

    Groetjes Menno en Laura

  • 10 April 2008 - 12:00

    Stijn:

    he mensjes,
    ik dacht dat we avonturen gingen lezen!
    maar ik lees alleen maar bioscopen, regen en visverhalen.

    wanneer komen jullie terug.

    groetjes

  • 12 April 2008 - 09:05

    Resi:

    Hi Guys,

    Inderdaad weer verhaaltjestijd, maar was helaas al nieuws wat ik al wist. Je kunt ook niet alles in je leven hebben, hi hi!!!!
    Wij zijn ons er al aan het voorbereiden op jullie terug komst, stukjes aan het instuderen en dansjes en ga zo maar door!!!!

    fijn dat er toch weer een zonnentje was en hopenlijk verkopen jullie gauw de auto.

    Take care ook de laatste 2 weekjes en we keep our fingers crossed xxxxxxx

    Veel liefs van ons 3-tjes

  • 12 April 2008 - 18:19

    Jezus:

    Nog 16 nachtjes!

  • 14 April 2008 - 13:03

    Joost:

    Ik hoop voor je dat je die auto kan verkopen. In ieder geval probeer die aussies af te zetten. Wat anders misschien ook leuk is, is om dat ding van een rots te duwen.... hahaha

    Ik zie je gelukkig snel weer!

    Gr Joost

  • 14 April 2008 - 19:15

    Papa:

    Hola nog een keer..net ging het even mis...en ik maar denken ..wat is er nou met het roze slipje van Fauve....sorry ik het het door....
    Is het een idee om jullie auto optehangen in de Universidad..maar vervang de foto ( even een wieldop van de andere kant op zetten.
    Genieetde laatste 14 dgn 100% dit zijn ook vakantie dgn.
    Van de week komt er een gast uit Nl even naar de kapper...zullen lekker over jullie rodellen !!!!
    Dikke kus en pas goed op elkaar ( ook deze laatse dgn)
    Kus & love you..papa, amnon en "the kids"

  • 15 April 2008 - 21:05

    De Stipjes:

    Haaiiii lieverds,

    Voor jullie the Day today, want bij jullie is het nu al ochtend en gaan jullie zo naar de carmarket. We duimen de hele nacht door, doe gewoon een dubbele pleister om mijn vingers en dan hopen we dat onze duitse Tony de auto koopt!!!!!!!!!!
    GOOD LUCK !!!!!!!!!!!! We horen het heel graag, love you both xxxxxxxxxx

  • 16 April 2008 - 05:31

    De Stipjes:

    GEFELICITEERD met de verkoop van "Eleanor" , we hebben de hele nacht liggen duimen en met geluk, fijn zo jongens!!!!! We moesten jullie ff bellen, want je weet ik kan nieuwsgierig zijn !!!
    Wens Tony maar veel plezier en veilige kilometers ermee.

    veel liefs xxxxxxxxxx

  • 16 April 2008 - 20:38

    Sarah Hendriks:

    foefke!
    ik weet dat ik het NIET mag zeggen,
    maaaaar :D joehoe het duurt niet lang meer.

    maar je moet nog heeel hard gaan genieten EN een verhaal schrijven!

    dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Richard & Fauve

Wij gaan met z'n tweetjes 4,5maand de andere kant van de wereld eens bekijken! Ons Aussie telefoonnummer: 0406486477

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 22223

Voorgaande reizen:

17 December 2007 - 28 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: