Canberra - Reisverslag uit Sydney, Australië van Richard & Fauve - WaarBenJij.nu Canberra - Reisverslag uit Sydney, Australië van Richard & Fauve - WaarBenJij.nu

Canberra

Door: Richard & Fauve

Blijf op de hoogte en volg Richard & Fauve

17 April 2008 | Australië, Sydney

Hi There Mate's!!

Toen we in Batemans Bay waren hebben we besloten om toch ook maar Canberra aan te doen, zo suf als je wel naar het land gaat en dan niet de hoofdstad bezoekt!!

Dus zijn we s'ochtends rond een uur of 10 in eleanor naar Canberra gereden. Na een rit van bijna 2 uur door bergen en bossen kwamen we dan aan in de hoofdstad. Daar zijn we gelijk op zoek gegaan naar het infocentre, emaal gevonden wat info gevraagd over de leuke, interressante dingen e.d. We vonden de vrouw die ons hielp niet echt heel aardig, ze had beter in de Outback kunnen wonen!! Daar paste ze veel beter tussen hahaha!! Dus nadat we wat info hadden zijn we de camping gaan opzoeken. Die emaal gevonden hadden ze geen unpowered sites voor ons... maar wel voor andere mensen. We werden dus dik gediscrimineerd omdat we in onze eleanor sliepen en daar mochten we niet mee op een unpowered site staan. Uiteindelijk dus een powered site genomen maar toen we op de site kwamen had die geen stroom, beetje apart!! Die vrouw die ons incheckte had misschien ook beter in de Outback kunnen gaaan wonen!! hahaha;)!!

Onze eerste dag in Canberra hebben het oude parlementsgebouw bezocht en daar mee gelopen met een rondleiding. Best wel interressant maar ik begrijp nog steeds niets van die politiek hier hoor! :)! Daarna zijn we naar het War Memorial geweest, heel apart want die is gebouwd tijdens de 2e wereld oorlog! Maar het was wel heel erg mooi!! helaas kwamen wij net 5 minuten voor sluitingstijd dus hebben we niet veel kunnen zien. Wat we wel hebben gezien was de afsluiting-ceremonie! Er kwam een Schotse man met een doeddelzak en speelde een deuntje, was wel heel erg mooi en vredevol!! Daarna hebben we de auto megenomen naar het centrum en zijn we op zoek gegaan naar het Casino, we hadden nu allebei de goede schoenen aan dus moesten we wel binnenkomen. En ja we kwamen binnen MAAR hadden ze alleen maar speeltafels en dus geen machines!! En dat vinden wij nou zo leuk!! Ze hadden we roulette en daar hebben we dan toch nog $40,- mee gewonnen dus klagen mochten we niet!! S'avonds zijn we wezen eten bij een Football Club en hebben we toch nog pokies(fruitslots) gespeeld!!

De Tweede dag zijn we terug gegaan naar het War Memorial en hebben we alles even rustig bekeken. Beneden hadden ze de hele War History van Australie dus was wel heel erg interressant om allemaal te lezen. Zo weten we nu eindelijk wat Anzac-Day betekend!! Daarna zijn we naar het nieuwe parlements gebouw gegaan en hebben we dat allemaal even bekeken.. s'avonds nog even wat rodn gelopen in het shopping mall want we wilde daar nog ff een filmpje pakken maar dat was geen succes want er waren geen leuke films!! dus hebben we naar een beetje geshopt en lekker een Boost gehaald!! en s'avonds hebben we bij Nando's gegeten waar we nog bijna afgezet werden!!

De volgende dag zijn we weer richting Batemans Bay gegaan!! We vonden Canberra zelfs niet erg geweldig, de mensen niet de aardigste die er waren maar hebben ons toch best vermaakt. En we hebben weer wat extra's geleerd over de geschiedenis van Aussie!! Het is echt een politieke stad dus mensen werken alleen!! Wat wel erg mooi was, was dat het War Memorial, het oude parlementsgebouw en het nieuwe parlementsgebouw allemaal in 1 lijn liggen, lekker handig voor foto's 3 in 1 ;) hahaha....

Dikke Kus
Liefs Ons