Ocean Grove, Vintage Party & GRAND PRIX FROMULE 1! - Reisverslag uit Corowa, Australië van Richard & Fauve - WaarBenJij.nu Ocean Grove, Vintage Party & GRAND PRIX FROMULE 1! - Reisverslag uit Corowa, Australië van Richard & Fauve - WaarBenJij.nu

Ocean Grove, Vintage Party & GRAND PRIX FROMULE 1!

Door: Richard & Fauve

Blijf op de hoogte en volg Richard & Fauve

20 Maart 2008 | Australië, Corowa

Daar zijn we weer!!! Jullie boffen maar dat de auto nu wordt gemaakt en we niks te doen hebben dan de hele dag in de bieb zitten en jochem meyer kijken op youtube en verhaaltjes schrijven op de site.

Goed we waren gebleven dat we bij onze vrienden in Ocean Grove aankwamen. Dit is een stadje ongeveer 70km ten zuiden van Melbourne. Toen we aankwamen hebben ff wat gedronken en liet ze ons het huis zien. Het was ons al snel op gevallen dat het aan niks ontbrak. Een kleine samenvatting van het huis. In de tuin hadden ze een mega zwembad, met een groote veranda en een bar met tap, aan de andere kant van de veranda een complete keuken met alles erop en eraan. In de games room stond een pool tafel een een dart bord en allemaal sport foto's. Dan hadden ze een zitkamer met een grote flatscreen, dan was er nog een lounge room met een super lompe bank en de grootste tv die we ooit hadden gezien. Na de rondleiding moesten we ff bijkomen van alles wat we hadden gezien en hebben we maar ff een duik genomen in het zwembad. Toen vertelde Leoni dat er de volgende dag een feestje zou zijn van haar nichtje die 21 wordt, het thema Vintage. Wij dachten leuk maar we hebben geen kleren. No worries klonk weer als muziek in onze oren. De volgende dag hadden we beide een compleet kostuum. Fauve had een mooie jurk en ik een pantelon, stropdas en een blouse. Toen hebben we lekker gebbqt en hebben we in de lounge film gekeken. De volgende dag was hectisch omdat er nog veel gedaan moest worden voor het feest, er waren immers maar 110 mensen uitgenodigd. Wij hebben als keurig opgevoede kinders meegeholpen en dat werd zeer op prijs gesteld. We zijn nog ff naar een 2ehands winkel gegaan om wat kleine dingen te kopen en toen moesten we ons klaar maken voor het feest.

Rond 1900uur begonnen de eerste mensen binnen te druppelen. Iedereen was "verkleed" dus dat was wel heel leuk. We kende bijna niemand en dat was wel raar. Maar we hebben een hele leuke avond gehad maar het niet laat gamaakt omdat we de volgende dag naar de Formule 1 gingen. Goed om 01.30uur zijn we naar bed gegaan, de volgende morgen zouden we met Mal en Leoni meerijden naar het station in Geelong.

Na een paar uurtjes slaap en een kleine Male Cat (klein raadsel, wie weet wat dit is??) zijn we de auto in gestapt en naar het station gereden. Toen we daar aankwamen hadden we de trein net gemist en moesten we 45 min wachten. Minder!!!! Toen kwamen we aan in Melbourne en het was meteen een gekke huis. Ze hadden het heel goed geregeld want er gingen gratis trams naar de verschillende ingangen. Wij hadden met Frank(broer van Laura van Menno&Laura) afgesproken dat hij een plaatsje vrij zou houden voor ons. Hij zat in bocht 9 en we moesten naar gate 8. We hadden dus de verkeerde tram gepakt en kwamen bij gate 3 uit. Dat werd dus lopen. Maar dat vonden we beide niet erg. Eerst moesten we nog een kaartje kopen om binnen te komen. Ik zei dat we studenten waren en liet mijn oude ROC pas zien en kregen dikke korting. Normaal was het $199 voor 2 pers en nu was het $136. Dikke P dus! Toen het park in en begon het hele feest. Er was al een V8 race bezig toen wij binnen kwamen en dat was echt mega vet. Dat geluid was echt niet normaal, ik had gelijk kippenvel vanaf mijn kruin tot aan mijn kleine teen. Toen zijn we langzaam naar bocht 9 gelopen en onderweg nog dikke autos gezien en heel veel vette racewagens. Toen waren we eindelijk bij Frank die netjes plaatsen vrij had gehouden. We hadden echt prima plaatsen midden in een bocht en we zagen ze van het rechte stuk aan komen en dan moesten ze vol afremmen en terug schakelen en dan door de bocht en weer het gas erop. Helemaal top. De race begon pas om 15.30uur maar we werden de hele dag bezig gehouden met races, stunt motors. Op een gegeven moment kwamen er 3 F16 overvliegen maar zo laag dat we allemaal de oordoppen in moesten, zei gaven een kleine show weg en toen kwamen de roulletes. Dat zijn 6 stuntvlioegtuigen en die deden echt lijpe dingen. Was echt heel cool. Op het programma boekje stond iets over een Quantas boeing die ff gedag kwam zeggen maar niemand wist wat het was totdat er een boeing 747-400 over kwam vliegen. Hij vloog zo laag dat de plambomen bijna braken. Hij salueerde en vloog verder, dat was echt ZO gaaf. Als het niet in het programma boekje stond kon het ook een aanslag zijn van onze vrienden in Midden-oosten!!!

Toen ging ik ff water halen en al mn kleren nat maken want het was 39 graden en geen wind en al helemaal geen schaduw dus een beetje verkoeling was wel lekker. Op de weg terug kwam ik mijn lieftallige wederhelft tegen en die voelde zich niet zo lekker. We hebben een tijdje in de schaduw gezeten en veel water gedronken. Toen ging het gelukkig weer want we hoorde de F1 wagens al schreeuwen. Net toen we weer op de plaatsen zaten begon de opwarm ronde. Ik heb er bijna geen woorden voor. Dat geluid is echt onbeschrijfelijk. Tijdens de opwarmronde hadden we de oordeoopen nog niet in opmdat ze voor de safetycar reden en niet zo hard konden. Maar toen de race van start ging hebben wij de oordoppen in gedaan want andwers was je echt doof binnen 3 minuten. Die wagens gaan ZZZOOOOOO hard das echt niet normaal. Het vette aan onze plek was dat ze kei hard op de bocht aankwamen en dan 5 versnellingen terug moesten en dan weer volgas weg knallen. De race was echt zo voorbij en uiteindelijk hebben maar 6 de race uitgereden en werd Kimi nog gediscwalificeerd. Toen mochten we het circuit op!!! en dat was ook echt vet!!! Iedereen lag op de grond het asfalt te kussen en gek te doen. We zijn toen van onze bocht naar start finish gelopen en onderweg nog dikke autos voorbij zie komen. Staat allemaal vast op de camera. Toen hebben we ff wat gegeten en zijn we gaan wachten tot dat KISS kwam. Zij gaven een gratis concert ter ere van hun 35 jubileum. KISS is die groep met die man met die meters lange tong. We hebben hier ff staan kijken en toen besloten naar huis te gaan want we moesten worden opgehaal van het station en wilde het niet te laat maken voor Leoni en Mal. Toen we op het station aankwamen hadden we de trein WEER gemist en moesten we 74 minuten wachten, klote maar jah.....

Eenmaal thuis hebben we ff een peukje gedaan en gaan slapen want we waren heel moe.

De volgende dag wilde we naar Melbourne maar we waren zo moe dat we eigenlijk al te laat waren opgestaan. Toch aangekleed en ons klaar gemaakt. Toen we naar de auto liepen hebben we ons bedacht en zijn we rechts omkeerd het zwembad in gedoken. Maar goed ook uit eindelijk werd het 40+ die dag. 'S avonds kwamen allemal vrienden van Leoni en Mal en hebben we lekker gebbqt en biertje en Chivas Regal gedronken. 02.00uur deden we onze oogjes dicht. De volgende dag zijn we richting Corowa gegaan waar we nu nog zitten, dit was het dichstbijzijnde stadje in NSW waar de de rego van de auto moeten verlengen. Hij wordt nu APk gekeurd en gister is er een stuk roest gemaakt. Als het goed is kunnen we vanmiddag weer de hort op en op naar de kust.

Dit was het voor nu
Foto's komen snel als we de camera weer bij ons hebben :)

Dikke kus
Liefs Ons

• 20 Maart 2008 - 10:17

Herna:

Wow,jullie boffen maar met zulke leuke vrienden.Ben benieuwd naar de foto's.
    Een kater (male cat) na Chiva gedronken te hebben is dan weer niet zo erg!
    Was toch een goed idee om de studentenkaart mee te nemen,he?
    Liefs Herna

• 20 Maart 2008 - 14:12

Resi:

Vet, vet, vet, jullie maken ook van alles mee, geweldig, kunnen ze mooi niet meer van jullie afnemen.
    Heel veel succes met de APK van de auto.

Blijf genieten, veel liefs van ons xxxxxxxx

• 20 Maart 2008 - 14:58

Stijn:

nee ik ben niet jalours, lijkt alleen maar!

• 21 Maart 2008 - 10:31

Los De Lloret..:

Hola Guapos...top dat het zo naar jullie zin gaat....een male cat..heb ik ook wel eens gehad...maar in Spanje heet dat een "gato loco" zal ongeveer wel het zelfde zijn....maar dan met J&B....Fijn z´, zwembad met 40ºc...
    Succes met de auto en tot hoors
    Papa, manon Django. Noah...en....

• 21 Maart 2008 - 14:30

Karin:

Dit is te gek Fauve en Richard,z'n geweldige reis met zoveel belevenissen !!
    Hoop dat jullie nog wel kunnen wennen straks in het kleine landje.Geniet en geniet er nog maar van.

liefs xx Karin

• 21 Maart 2008 - 23:03

Joost En Susan:

He hallo,

Dit is dus een beetje de autoweek voor jullie. Zelf problemen met de auto, maar ondertussen ook kijken naar de race waar alles zo perfect moet zijn om te winnen.
    Lijkt mij echt een vette ervaring om dat eens mee te maken. En wat echt heftig is om ook gewoon daarna het circuit op te mogen. Ik kijk al uit naar de foto's.

En die kleine male cat waar jij het over hebt, zou wel een grote zijn geweest jou kennende. HAHAHA

Geniet er maar lekker van, het gaat snel, voor je het weet zit je weer hier. Kunnen we weer gaan cruissen en checken!

Groeten van ons,

xxx Susan en Joost

• 22 Maart 2008 - 17:57

Brammie:

Ik ben ook niet jaloers, zit veel liever met -7 op mijn fiets opweg naar Nijmegen om daar is even flink te gaan stappe! Weet zkkr dat jullie ook wel zin hebben in een Amsterdammertje en een broodje filte American... :P Geniet er nog maar lkkr van en tot de volgende keer!
    Kusjes Boterhammie

• 25 Maart 2008 - 19:45

Hi guys,

Fauve bij deze je PADI is binnen gekomen vandaag, dus nu mag je officieel duiken.
    Je staat er knap op, hi hi.

Groetjes ook van Marinde, was hier straks
    Heb je iets aan de adressen???? Baggio hoopt van wel!!

Dikke kuszzz van ons

• 27 Maart 2008 - 16:57

Michelle:

Ff heel snel. In eens gaat de tijd heel hard, nog maar 5 weken en dan zit het voor jullie alweer op!!! Terug naar het echte leven.nl!!!!
    Jullie hebben de meest gave vakantie ooit gehad, menig een is jaloers!!! Geniet nog.
    Hele dikke knuffel,
    Michelle en René
    XXXXXXXXXX

• 28 Maart 2008 - 08:49

De Stipjes:

Helli hellootjes,

Weten jullie wat voor een dag het vandaag is, nou ja,ja, zeg het maar!!!!
    Vandaag over een maand, ja, ja, 28 april
    komen jullie weer aan op Schiphol en om deze tijd hebben we al een paar Starbucks coffee's in onze mik zitten.

Houd wel in dat jullie nu moeten gaan aftellen en nog meer en extra gaan genieten van al jullie belevenissen!!!!!!!!!!

Dikke kuszzzzzzzzzzz van ons

• 31 Maart 2008 - 19:07

Ruud Mes (Houston):

Heeeeee!!

Geweldig al die verhalen.
    Blijf ze schrijven, geniet er van nog maar een maandje en het zit er weer op.
    Geluk en tot horens

• 03 April 2008 - 13:42

VERHAALTJESTIJD!!!!!!!!!!!!!!!!

VEEL LIEFS XXXXXXXX

• 04 April 2008 - 19:38

Joost:

• 07 April 2008 - 09:54

Zw.:

Jammer dat jullie verhalen op zijn,maar begrijp het!!Maar jullie zijn natuurlijk aan de aussis aan het vertellen wat jullie in nederland straks gaan ondernemen.lief Zw.xxxx