Roadtrip Begins.. - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Richard & Fauve - WaarBenJij.nu Roadtrip Begins.. - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Richard & Fauve - WaarBenJij.nu

Roadtrip Begins..

Door: Richard & Fauve

Blijf op de hoogte en volg Richard & Fauve

05 Januari 2008 | Australië, Port Macquarie

Tsja de verhalen vliegen nu als warme broodjes over de toonbank omdat we nu een vet goed en snel internet cafe hebben gevonden.

Goed toen was het 2 jan. En moesten we afscheid nemen van onze stamcamping en begon eigenlijk de echte reis pas. Nadat we van al onze fans afscheid hadden genomen zijn we in de auto gestapt met als koers Newcastle. We dachten dat is niet zo ver rijden en op aanrader van vrienden op de camping zijn we onderweg na lang zoeken bij een outlet shop gestopt. Dit was echt mega zonde van onze tijd want ze hadden echt niks daar. Eenmaal back on track hadden we besloten om niet naar Newcastle te gaan maar om in Swansea te stoppen. Dit is een plaatsje wat echt aan het strand ligt met aan de ene kant de zee en aan de andere kant een heel groot meer. We kwamen op de camping aan en hadden een prima plek onder de bomen. We zijn toen gaan zwemmen in het meer en hadden van buren een snorkel geleend. Ik heb nu iets gevonden waardoor ik nooit meer slecht gehumeurd kan zijn.....
Fauve met een snorkel! Mijn hemel wat heb ik staan lachen in dat water.
Goed alles leuk en wel, wij snorkelen maar niet echt veel gezien. Even snel onder de douche en toen richting het centrum. We hebben toen heerlijk bij de jachthaven gegeten en zijn toen huiswaarts gegaan.

De volgende dag weer koers gezet richting Newcastle maar uiteindelijk iets verder door gereden, wat achteraf helemaal niet zo verkeerd was. We hadden een camping geboekt in het plaatsje Anna Bay. Dat ligt net iets ten oosten van Nelson Bay. We kwamen aan op de camping en we waren met stomheid geslagen. Het was daar ZO ongeloofelijk mooi. De eigenaren hadden hun kantoor aan het huis maar dat was niets minder dan een ronde tafel die buiten stond. Als huisdieren hadden ze het volgende.
1. Twee honden,
2. een baby kangeroe (Jozie),
3. een uil,
4. een kamikaze watervogel,
en of dat nog niet alles is liepen er ook wilde Koala's rond. Kortom het was echt een paradijs. We zijn toen even naar hetstrand gelopen wat One mile beach heet(raad es waarom?) een ff lekker met onze draagsteunen in het water gehangen. Onderweg liepen we nog 4 koala's tegen het lijf die soort van semi stoned in de bomen hingen. Toen ff lekker wat eten klaar gemaakt en toen ik naar buiten liep om een peukje te doen hing er een moeder en baby posum in de dakgoot. De camping was goed gevuld met wild live dus. Fauve was van sommige dingen minder gecharmneerd maar dat went wel denken we.(ik ben nog steeds van mening dat grote spinnen NIET CHIL zijn:zegt Fauve)

De dag erna zijn we richting het strand gereden waar we een duinsurf tour hadden geboekt. We gingen met een dikke 4wd door de duinen heen naar boven, daar kregen we een kleine uitleg over hoe en wat. Het was echt super kicken naar ook heel vermoeind omdat je elke keer die rot duin omhoof moet sjouwen. Na een dik uur zijn we terug gegaan en heeft de 4wd ons op de beach gedropt. Toe zijn we met de auto richting Nelson Bay gereden. Daar hebben we een lekkere salade gegeten en een beetje rond gelopen, we waren allebei best wel moe van het surfen en zijn toen riching de caming gegaan. Onderweg nog een stop bij de Coles gemaakt en toen echt door. Eenmaal thuis zijn we eerst gaan douchen want het zand zat echt in elk hoekje en gaatje. Toen lekker gekookt en op de bank gaan hangen.

Vanmorgen zijn we richting Port Maquire gegaan en daar heel huids aan gekomen. Het was ongeveer 220 km rijden wat dus de eerste echte kilometers zijn. We staan nu op een camping pal aan het strand waar heel veel te doen is. We gaan zo ff uitzoeken of Richard misschine morgen kan gaan vissen en Fauve mijn broodjes mag vast houden. Kortom we beleven genoeg.
Aussie Rules!

Hele dikke kus
Liefs Ons

  • 06 Januari 2008 - 08:24

    Gaby:

    Hey vakantie gangers...
    Heb ff berichtje achter gelaten op de hotmail van rich...!!!!

  • 06 Januari 2008 - 12:15

    De Stipjes:

    Hello Again,

    Jullie zijn dus echt on tour, zo te horen (zien) bevalt het goed, dat was natuurlijk ook de bedoeling!
    Zijn het kilometers of zijn het miles, die jullie rijden?
    Ik ga weer ff naar mijn bedje toe, voel me nog niet helemaal toppie!!

    Veel liefs van ons xxxxxxx

  • 06 Januari 2008 - 21:12

    Wilma:

    hee richard en fauve,

    Een gelukkig nieuwjaar gewenst van ons uit Ermelo.Zoals ik net gelezen heb gaat dat zeker lukken.

    Groetjes Wilma

  • 06 Januari 2008 - 22:48

    Los Lloreties:

    Het is vandaag 3 reyes in Spanje en vandaag hebben we gezien dat er leven uit Kangeroeland is....wat een mooi cadeautje..ga nu naar bed maar morgen gaan we uitgebreid lezen...kus en tot morgen...love you....p.s wat ben jij vies-poep-bruin...Richard....bahhh

  • 07 Januari 2008 - 10:30

    John:

    He wereldreizigers!

    Kom ik toch zomaar de moeder van Fauve tegen op de ijsbaan in Nijmegen en zij bracht mij op het spoor van jullie site.
    Mooi verhaal allemaal en geniet met volle teugen!
    Het is me wel duidelijk dat ik dit Traject niet meer hoef te Begeleiden.

    Alle goeds!
    John (ROC)

  • 07 Januari 2008 - 13:30

    Jonathan:

    Goed om te lezen dat jullie een "toffe trip" hebben. Geniet ervan.

    Groetjes
    Jonathan (ook zo'n ROCer als John)

  • 07 Januari 2008 - 14:25

    Ruud M:

    He, hallo, eindelijk jullie site gevonden!

    helemaal top. Ik hoop echt dat jullie een top tijd heben daar!
    Veel verhaaltjes schrijven en veel foto's plaatsen.
    Enjoy and be careful!!
    liefs Ruud M

  • 07 Januari 2008 - 15:16

    Susan En Joost:

    He partypoopers,

    Nogmaals gelukkig nieuwjaar. Als ik al jullie verhalen zo lees hebben jullie het goed naar de zin en moet het daar helemaal top zijn. En nu echt rond toeren met die witte parel op 4 wielen. Is het een beetje makkelijk om daar te rijden, zal allemaal erg relaxt zijn vergeleken met Nederland. En wat helemaal top is dat wij jullie kunnen volgens via deze site. Want ik denk dat jullie nu liggen te slapen, terwijl het hier gewoon middag is. Dat is best grappig.

    Nou hier gaat alles gewoon door. Ik ben druk met werken en Susan is net aan een nieuwe opleiding begonnen. Wij zijn ook een beetje aan het kijken om samen een huis te gaan kopen. Maar dat zal wel loslopen. Dus ook hier vermaken wij ons wel. En oud en nieuw is ons hier een beetje voorbij gegaan omdat wij allebei moesten werken.

    Veel plezier daar DOWN UNDER,

    Groeten Susan en Joost

  • 08 Januari 2008 - 10:21

    Resi:

    Halliootjes,

    Toch weer ff kijken of nog nog wat nieuws te melden was van jullie kant.
    Ik voel me vandaag gelukkig weer een stuk beter, niet fijn hoor om ziekjes te zijn. Life goes on......mama's kunnen eigenlijk niet ziek zijn, ha ha ha...
    Baggio heeft jouw tv ff geleend Fauve, kan hij op de playstation op zijn eigen kamer, lekker rustig beneden, hi hi.
    Misschien zijn de volgende site's iets voor foto's of waren jullie daar ook al achter, www.facebook.com of mijnalbum.nl, zou fijn zijn als dat wel lukt.

    Verder geen nieuws van deze kant,
    dikke knuffel xxxxxxxxxx

  • 09 Januari 2008 - 08:41

    Fleurtje!:

    Haiii lieverds,

    sorry dat ik nu pas wat op jullie site neer zet.... maar ik was de link kwijt:( ik ben nu weer helemaal bij met alle SUPER verhalen en het klinkt echt SUPER!!! Wat gaaaf... en wij zitten hier maar in het koude kikkerlandje... vanaf nu ga ik jullie weer helemaal volgen:)
    Fauveje, ik stuur je straks nog even mailtje:)

    lieve schatten, heeeel erg veel plezier en geniet ervan!!
    xxxxxxx

  • 10 Januari 2008 - 22:33

    Rosanne:

    Hey die lieve Fauve en Richard!

    Zo te zien hebben jullie daar nu al echt een top tijd :-) leuke verhalen hoor!
    Hier in Miami gaat ook alles nog steeds goed ,en Fauve ik ben je tips aan het op volgen hoor ;-)
    Nou geniet van alles om je heen en tot over... maandjes?
    En Richard: bescherm Fauve een beetje goed tegen de spinnen okay? hihi

    Dikke Kuss Rosanne

  • 11 Januari 2008 - 17:05

    Herna:

    Ik heb net een paradijsje gevonden! Kangaroo Island. Ik weet dat er heel veel mooie plekjes zijn daar, maar dit? Hier is de website www.tourkangarooisland.com.au
    Het ligt voor de kust bij Adelaine.
    Liefs Herna

  • 11 Januari 2008 - 20:49

    Resi:

    Hi Guys,

    Blij dat alles het weer doet en dat jullie nu weer verder op weg kunnen.
    Horen we weer gauw iets op de site, hoe het allemaal precies verlopen is????

    Veel liefs van ons 3-tjes

  • 11 Januari 2008 - 22:08

    Michelle:

    Ha die leiverds,
    Nou wat een dikke vette pech met jullie auto. Heb je gisteren gesproken en jullie zaten te wachten op de reparatie. Ook zou iemand een check up geven van de auto en met jullie overleggen, is dat al gebeurt?

    Nou hier gaat alles zijn gangetje. Ik moet wel zeggen dat ik nu eindlijk aan het idee gewend ben dat jullie niet om de hoek wonen. Goed ik krijg nog wel last van heimvee vlagen maar niet zo vaak meer (nu maar 1 x per week!!! grapje) Met de verbouwing gaat alles naar wens, maar Rene zou je wat foto's mailen.

    Yvonne is vandaag vertrokken naar de Uk,. Arme ziel....haar toestel zou om 10uur vertrekken maar ht ging pas om 16.30. Ze heeft al die tijd op Weeze gezeten en je weet zelf dat daar helemaal niks te beleven valt!!! Maar goed ze is geod aangekomen en wat er precies aan de hand was weet ik niet. Yvonne vertelde alleen dat er regelmatig een brandweer auto naar de toestel reed.

    Rene heeft nu zondag Mannegedoe..........!!!!dus je weet ongeveer wat de strekking van deze dag zal zijn!!!!!

    Het is imiddels laat geworden ik drink mijn wijntje op en ga daarna naar bed. Morgen vroeg staan de metselaar en timmerlieden om 8uur voor de deur!!
    Veel liefs en dikke knuffels XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX


  • 12 Januari 2008 - 19:02

    Martien:

    vakantiegangers, zijn jullie weer lekker opweg na een vehicle dip week? ik hoop dat de techniek jullie niet nog een keer laat staan,je weet je kunt de 24-hours servicedienst van werkplaats Stip altijd bellen!!!!!!
    xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Richard & Fauve

Wij gaan met z'n tweetjes 4,5maand de andere kant van de wereld eens bekijken! Ons Aussie telefoonnummer: 0406486477

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 22235

Voorgaande reizen:

17 December 2007 - 28 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: