Eindelijk weer in de bewoonde wereld...... - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Richard & Fauve - WaarBenJij.nu Eindelijk weer in de bewoonde wereld...... - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Richard & Fauve - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer in de bewoonde wereld......

Door: Richard & Fauve

Blijf op de hoogte en volg Richard & Fauve

08 Maart 2008 | Australië, Adelaide

Hai alle trouwe lezers,

Het is weer tijd voor een sappig en smeuig verhaal. We waren gebleven dat we naar de Uluru gingen.

We waren echt heel vroeg vertrokken omdat het zo verschrikkelijk warm wordt in de Outback en hadden koers gezet richting de Kings Canyon. Dit is net zoiets als de Grand Canyon alleen dat hier. Hey was ongeveer 5 uur rijden zeiden ze in het hostel. Dat dachten wij dus niet.... 4 uur later stonden wij aan de rand van de Kings Canyon. Het prpbleem was dat het zo ongeloofelijk warm was dat we eigenloijk die dag niks anders hebben gedaan dan zwemmen en UIT de zon blijven. De volgende dag weer vroeg uit de veren en naar de Uluru gereden. Dit was weer dik 4 uur rijden en je mag op die weg max. 110 kmh beetje jammer dus. Maar goed wij aangekomen hebben we eerst ff een klein dutje gedaan want ik (Rich) voelde me niet zo lekker. Toen hadden we besloten om de zons ondergang te gaan kijken want dat was nu eenmaal het grote spektakel. Toen we daar aankwamen hadden ze allemaal parkeer plaatsen op een rij en het leek net een bioscoop. Maar wij vonden beide dat het een beetje tegen viel, hij veranderd wel van kleur maar niet in 88759439 verschillende kleuren zoals iedereen zegt. Maar jah we zijn er nu toch en je moet het gezien hebben. De volgende dag WEER vroeg vertrokken om richting Coober Pedy te gaan, dat is de grootste en oudste mijn stad van aussie. We zijn onderweg nog een nachtje gestopt in Marla en daar hebben we heerlijk geslapen. Toen we bijna in Coober Pedy waren zagen we alleen maar heuvelstjes van op gegraven zand en dikke machines. We hadden in de Lonley Planet gelezen dat er een goed ondergronds hostel zat. Wij daar naar toe en hebben daar een nacht geboekt. Toen hebben we een toer door een nog werkende mijn gedaan. Dit was echt heel leuk en hebben veel geleerd over het opgraven en vinden van de opaal. Fauve heeft daarna zich zelf een cadeautje gekocht, een paar mooie solid opaal oorbellen.

De velgende dag zijn waren we zo blij want we gingen weer terug de bewoonde wereld in, joepie!!!! We zijn beide nog nooit zo blij geweest om weer aardige mensen en de zee te zien. Wij naar het info centre geraced en gevraagd of er een leuke camping was. Die was er en daar hebben we geslapen. Toen gingen we ff snel onze Eleanor wassen want dat had ze wel verdiend, alles goed en wel en we waren alweer bijna bij de coles zegt Mevr. Bogers dat ze haar portomonee nog bij de wasstraat heeft laten liggen...... OEN!!!! Wij als een dolle terug gevlogen en ze had geluk want hij lag er nog. Toen gingen we koken en stond er een aardige Engelse jongen ook te koken, wij raakte al snel met hem aan de praat en voor dat we het wisten zatenh we zwaar aan de zuip na het eten. Ze waren in totaal met zn drieen, Mama en 2 broers. Mama Angie, Broer Glenn en andere broer Alen. Mijn hemel wat hebben we een schik met hun gehad. Ze waren een klein beetje aso nmaar wel echt super leuk, ma drond vodka cola en de rest zat stevig aant bier. Zei zouden de volgende dag richting Port Lincoln gaan, dat was eigenblijk best wel uit de richting voor ons maar omdat het de eerste avond zo gezellig was zij we mee gegaan. Het was ongeveer 3 uur rijden en zijn onderweg nog een paar keer gestopt om bij een markt te kijken enz..
Toen we bij de camping aankwamen boekte ze maar 1 nacht, en wij dachten dat we langer zouden blijven, ze boekte maar 1 nacht omdat als je van de camp;ing wordt afgegooid je de rest van de betaalde nachten niet terug krijgt, hahaha.
We zijn in totaal 4 nachten gebleven en hadden aant einde ons eigen HQ. Ik heb met Alan veel gevist en was daar erg blij mee, verder hebben we in 4 nachten een lege kliko weten te vullen met bier flesjes en blikjes vodka raspberry. Kort om het weas een paar hele leuke dagen en het afscheid viel niet mee. We moesten immers afschied nemen want zei gingen weer terug naar Perth en wij de andere kant op. Ze waren in totaal al 3,5 jaar aant reizen en hadden al bijna de hele wereld gezien. Wij waren ZO jalours toen ze dat zeiden.

We zitten nu in Adelaide en hebben gister alle culturele dingen gezien. Parlements gebouw en het S.A museum. MOrgen gaan we richting Mount Gambier en blijven daar 1 of 2 nachten, en dan gaan we langzaam terug naar Melbourne, waar we volgende week zondag naar de Formule 1 gaan. Dikke shit zeg ik...

Veel liefs
Dikke kus ons.

Voor fotos moeten jullie naar:
www.richardenfauve.mijnalbums.nl

  • 08 Maart 2008 - 10:06

    Herna:

    Jammer dat Uluru tegen viel. Nou ja jullie hebben het in ieder geval gezien,toch?
    Toevallig las ik pas een verhaal van mensen die ook in dat ondergrondse hostel geslapen hadden.
    Veel plezier met de Formule 1.
    Liefs Herna

  • 08 Maart 2008 - 11:33

    Die Mama:

    Haaaai lieverds,

    Leuk, leuk, leuk weer, ik zie dat jullie dus kaartjes hebben kunnen bemachtigen voor de Formule 1, puik!!! Maar daar hoef je toch niet helemaal voor naar Aussie, kan hier in Europa ook hoor!!!Geintje!!!! Wel te gek om de start van het seizoen mee te maken, da un beso a mi amigo Alonso..........

    Alle foto's en video's zijn binnen en zal er zo snel mogelijk kopien van laten maken en doorgeven, helemaal toppie jullie Ski-Dive adventure, komt voor de bakker.

    Fauve, je auto ziet er gelikt uit, helemaal opnieuw gespoten, super.

    as always, dikke kuszzzzzzz
    van ons 3-tjes.

  • 08 Maart 2008 - 17:21

    Yv:

    Hé Krachtpatsers!!

    Nice pictures... Was fijn om weer even live alle verhalen te horen! Veel plezier in Melbourne en denk aan de oordoppen;)

    Kuskus


  • 09 Maart 2008 - 11:36

    Sandro:

    Hey luitjes!!

    Mooie verhalen hoor, precies hetzelfde wat Lisa en ik een jaar geleden hebben meegemaakkt. Geniet er nog maar van;)
    Relaxed dat je me laatst belde man haha had echt zoiets van joo wat de k.an..r!
    Hier gaat alles zen gangetje, vanaf 1 april ga ik op kamers met timmetje in nijmegen-oost dus dan hoef je na het stappen niet meer zover naar huis te fietsen;)!!

    LATERRRRRRZZZZZ

  • 10 Maart 2008 - 10:11

    Michelle En Rene:

    Ja hele gave foto's. Wat kunnen jullie beide gekke bekken trekken. The devils marbles look really wonderful. Spinach does the trick!!
    We are having a good time here in the uk, but are in the process of packing, as we leave today heading back for home.

    Ik heb Bev jullie adres gegeven, helaas kan ze geen nederlands lezen maar zal zeker genieten van alle foto's.

    Ben ook heel benieuwd naar de cd met scary sky diving foto's!!!!

    Ga verder met pakken tot snel bels,
    Dikke, vette bear hug
    XXXXXMichelle en Rene XXXXXXXX

  • 10 Maart 2008 - 21:05

    The Barkers:

    Hey backpakkers,

    Good to see and hear you are having a great time. I bet you dont want to come back to cold little holland.

    Have a great time at the F1, the noise is amazing!!

    Take care, look forward to seeing you both safe and sound back in NL.

    xxx
    The Barkers!

  • 11 Maart 2008 - 18:02

    Martien:

    Echt vette shit voor jou dat je naar de Formule 1 moet, ik zou daar echt van balen, dit kan je hele verblijf in Aussie verpesten!!!!

  • 13 Maart 2008 - 14:27

    Fleurr:

    Helemaaal super jullie verhaaltjes... Veel plezier en succes!!

  • 13 Maart 2008 - 18:47

    Susan En Joost:

    Hey Luitjes,

    Nog steeds alles naar de zin zo te lezen. Wel wat mooie foto's maken bij die formule 1 he....

    Gr. Susan en Joost

  • 13 Maart 2008 - 18:51

    Susan En Joost:

    Trouwens de foto's die jullie hebben gemaakt zijn ook helemaal top. Very nice...

    Nou groeten van ons xxx

  • 13 Maart 2008 - 19:12

    Marin:

    Hee lievie sgatjuss!!!
    Idd jah trug weer na de bewoonde wereld!
    Ik kreeg geen automatisch mailtje meer dat jullie een verhaaltje hadde!!Dus ik denk nou nou ik heb me tog lang nix meer gehoord haha!!Dah moek tog ff checke!
    Fauve sgat ga je nou volgende week met een vlaggetje wappere!!!Bij formule 1 haha Wel suppah blits LOve Julliej xxxx

  • 14 Maart 2008 - 15:07

    Angela Steenbeek:

    He richard.
    ik wilde je nog bedanken voor de leuke teid bij SPIL heb ech heel erg veel van je geleert. Toerisme is echt de juiste opleiding voor me. Die beurs was ook geweldig. bedankt!!! veel plesier noch
    groetjes van angela

  • 14 Maart 2008 - 15:09

    Joost:

    Hey feuve en ries, hows life?
    Zie dat jullie het erg naar de zin hebben. Geniet er nog maar lekker vanEn we spreken weer als jullie terug zijn.
    groeten joost B

  • 16 Maart 2008 - 09:03

    Die Mama:

    Hey Dakhazen,

    Morgen zal ik jullie ook ff je nest uit bellen en iets laten horen, hihi haha, wwwwrrroemmmmmmmm,nou in ieder geval ben ik al lekker sinds ongeveer 5.30 uur wakker, fijn op zondagmorgen, joepie!!!! Kon dus niet meer slapen en Martien knort nog steeds lekker door. Moet wel zeggen dat ik het wel leuk vond ff live aanwezig te zijn bij de 1ste Grand Prix in 2008, wwwwrrroemmmmmmmmmm in Albert Park. Heb 'm dus maar uitgekeken en heb Hamilton zijn overwinning zien pakken, jammer dat mijn vriens Alonso 4de is geworden, maar je weet het, je kunt niet alles hebben!! Wel veel uitvallers!!!!!!!!!Jammer!!!
    Hier piest het weer van de regen en bij jullie all over sunshine, niet eerlijk!!!! Moet zeggen, toen ik die beelden zag, eerlijk, was ik ff jaloerssssssss.......

    Gisteren heeft je broertje gekookt bij de zeeverkenners, samen met de rest van de jongens natuurlijk, maar het was erg smakelijk, alles vers gemaakt, heerlijke tomatensoep met ballen, bouillon goed op smaakt, zaten geloof ik 6 blokjes in, uien, smaakmakers en ga zo maar door, heerlijk en daarna een spaghetti en als dessert 4 soorten saromapudding, daar had ik geen plaatsje meer voor!!
    Hij heeft nu zijn kook-insigne ontvangen, mooi toch.

    Ik ga mijn mannen wakker maken en dan gaan we ontbijten.

    Veel liefs, niet uit London, maar gewoon uit NIjmegen xxxxxxxxxxx

  • 17 Maart 2008 - 20:16

    Fam Dikken, Buurtjes:

    Ha die Fauve en Richard,
    Leuk om iets van jullie te lezen, we missen jullie wel, maar blijven op de hoogte via je mamsje. Leuk van de Grand Prix, het sky diven... en alle andere avonturen.
    Geniet ervan samen en tot in de Drieskensacker
    Groetjes en knuffels Pien, Stijn, Joep, Mirjam en Christian

  • 17 Maart 2008 - 23:25

    El Papa:

    Vond het super om uit mijn bed gebeld te worden...geliujk de tv aan ...en ik maar kijken of ik jullie ergens zag zitten, ( zat je naast die meneer met die rode sokken)..ja he?? heb ik toch goed gezien...de fots zijn natuurlijk weer om jarloers te worden...top!!Ik ben trots op jullie...tot hoors..Papa Manon en The Kids....

  • 17 Maart 2008 - 23:28

    Oma Hansje En Huub:

    Hallo Lieverds, Wat fijn dat jullie ´t zo leuk hebben.Bedankt voor de kaart, Duikne-Vliegen,echt leven he!!!
    ´t wordt alweer Pasen, dus ´t schiet al weer aardig op.Geniet maar fijn. wij denken aan jullie. Liefs en ´n knuffel Huub en Hansje

  • 25 Maart 2008 - 18:09

    Wen En Jef:

    heehee,

    Hoe is het met jullie?? Jammer dat jullie pas de 28e terug komen, maar we doen de housewarming nog wel een keertje klein over haha!!..
    Eindelijk heb ik foto's van ons huisje op hyves gezet kun je alvast even voorproeven.

    Ik zie dat jullie je nog steeds super vermaken!!

    Dikke kus

  • 31 Maart 2008 - 23:36

    Daphne:

    Ha Fauve en Richard!

    Ik was toch wel erg benieuwd naar jullie belevenissen, dus ik ben snel door een paar verhalen van jullie heen gegaan.. Wooow wat zitten jullie daar goed hee!! Geniet er nog van!

    Liefs Daphne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Richard & Fauve

Wij gaan met z'n tweetjes 4,5maand de andere kant van de wereld eens bekijken! Ons Aussie telefoonnummer: 0406486477

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 22242

Voorgaande reizen:

17 December 2007 - 28 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: