Mount Gambier, Warrnambool & The Great Ocean Road! - Reisverslag uit Barwon Heads, Australië van Richard & Fauve - WaarBenJij.nu Mount Gambier, Warrnambool & The Great Ocean Road! - Reisverslag uit Barwon Heads, Australië van Richard & Fauve - WaarBenJij.nu

Mount Gambier, Warrnambool & The Great Ocean Road!

Door: Richard & Fauve

Blijf op de hoogte en volg Richard & Fauve

19 Maart 2008 | Australië, Barwon Heads

Hoi pipeloi!

daar zijn we dan weer, we hebben jullie weer even laten wachten maar destemeer leesplezier want jonge jonge wat hebben we toch weer allemaal meegemaakt ;) hahaha!

Nadat we 3 dagen in Adelaide zijn geweest zijn we in 1 stuk doorgereden naar Mount Gambier. Dit is een stad die aan de mond van een oude vulkaan ligt. Hier heb je een meer dat in de zomermaanden Helblauw is en in de wintermaanden grijs, dit meer ligt dus in een krater van de vulkaan. Erg mooi om het zo blauwe water te zien! We hebben daar een avond op de camping gestaan en zijn de volgende dag doorgereden naar Warrnambool. Anne die was daar nu al 2 maanden en we konden bij haar en haar vriend slapen. Onderweg zijn we nog gestopt in het plaatsje Port Fairy waar een 1 of andere markt aan de gang was, heel leuk met bandjes die live speelde enzo. Aan het einde van de middag hebben we Anne ontmoet en zijn we s'avonds gaan pokeren bij vrienden van hun. Helaas hebben we niet gewonnen, erg jammer want er zat $80 in de pot, was toch even mooi geweest toch? De volgende ochtend zijn we gaan ontbijten, was echt heerlijk! de rest van de dag hebben we eigenlijk een beetje nix gedaan de hele dag, we zouden gaan surfen maar volgens een vriend van Anne waren de golven niet goed genoeg. Niet dat wij hele goede golven nodig hebben maar toch! S'avonds besloten we om een film te gaan huren en Richard kwam met het idee om Wolf Creek te gaan kijken omdat iedere Auzzie het er hierover heeft! Nou wij die film gehaald, voor diegene die niet weten waar de film over gaat: 3vrienden, 2 meiden en 1 jongen gaan de outback in met een oude auto. Stoppen bij het plaatsje Wolf Creek waar een enorme crater ligt maken een wandling van 3 uur en als ze terug komen doet de auto nix meer... je raad het al... worden opgehaald door een kerel en zegt tegen hun dat hij hun wel wil helpen.... uiteindelijk worden de 2 meiden gruwlijk vermoord en weet de jongen te ontsnappen. Blijkt dit dus op een waargebeurd verhaal gebasseerd te zijn.. ZIEK!!! ik ben zo blij dat we de film pas hebben gekeken nadat de door de outback zijn gegaan!! gelukkig hadden we ook nog een comedy film gehaald dus dat maakte alles wat minder erg... maar toch niet echt top geslapen... :(.....
De volgende dag zijn we begonnen aan de Great Ocean Road.. Dit is een weg van ongeveer 250/300km die recht langs de zee loopt, links groen land en rechts de wilde zee! Heel erg vet... Om de zoveel kilometer zijn er uitkijk punten waar je allemaal mooie rotsformaties in het water ziet staan, alsof ze daar gewoon zo BOEM zijn neergezet. Supervet ook dat de golven er superwild op klappen! De eerste nacht hebben we geslapen in Port Cambell en daar hebben we een duitser ontmoet die een supervette 4x4landcruiser had. Hij had hem helemaal omgebouwd tot survivalhuis op wielen echt heel gaaf! De volgende dag was onze eerste stop de 12 apostelen(rotsformaties waar great ocean road om bekend staat) alleen zijn er nu nog maar 6 over omdat de zee de andere 6 heeft weggeslagen hahahaha! toen hebben we s'avonds geslapen in Apollo Bay waar we contact hebben gezocht met Leonie & Mal, de mensen die we hadden ontmoet in Surfers Paradise. Toen we ze aan de telefoon kregen vroegen ze gelijk wanneer we wilde komen logeren! helemaal leuk dus!

Great Ocean Road was echt heel erg mooi, Super om de zee zo tekeer te zien gaan tegen de rotsen en heel bizar dat je gewoon op het randje van Oz aan het rijden bent!!

Volgende verhaal komt heel snel! Over onze stay bij de Aussies Leonie & Mal!

Dikke kus
Liefs Ons

• 19 Maart 2008 - 07:34

Die Mama:

Helli Hello,

Nou die film Wolf Creek was hier op filmnet toen jullie in the outback zaten, ik heb 'm bewust niet gekeken, want ik had geen nacht meer rustig geslapen, jullie weten hoe ik ben !!!!!

De foto's zijn klaar, Remko komt het brengen, bij onze computer lukte het weer niet, dus hij is weer zo lief geweest om het te doen. Alle foto's staan op 1 CD, mooi toch!!!

Ik ga weer, want ben ontzettend druk en moet nu eerst naar de manuele therapie voor mijn nek, schiet ook niet op en mijn rug begint ook weer, niet fijn........

dikke kuszzzz

• 19 Maart 2008 - 11:38

Herna:

Kan me voorstellen dat je na de film niet lekker geslapen hebt.
    Heb zondag nog aan jullie gedacht tijdens de Formule 1 race. Het was erg warm zeiden ze!
    Veel pleizer weer verder.
    Liefs Herna

• 19 Maart 2008 - 16:21

Joost:

Hey luitjes,

Weer lekker gecruised langs de kust. Denk dat het wel vet is om zo lekker uit te waaien met een geweldig uitzicht.
    Hoe was de formule een trouwens? Toen je belde kon ik je haast niet verstaan door al het lawaai van die racewagens.

Maar er zullen vast wel foto's van zijn. Ik spreek jullie weer....

Groet Joost

• 19 Maart 2008 - 19:08

Baggio (*_*):

hoi luitjes hoe is het met jullie.
    met mij goed. ik heb zaterdag een toernooi!!!!!
    nog iets leuks gedaan.
    en morgen om 12uur vakantie
    jeeeeeeeeee. ik heb de race auto's gehoord.
    rrrrrnnnggg.
    de groeten van de enige echte baggio stip