Goodbye New South Wales, hello Queensland.... - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Richard & Fauve - WaarBenJij.nu Goodbye New South Wales, hello Queensland.... - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Richard & Fauve - WaarBenJij.nu

Goodbye New South Wales, hello Queensland....

Door: Richard & Fauve

Blijf op de hoogte en volg Richard & Fauve

17 Januari 2008 | Australië, Brisbane

Hey allemaal,

Hier alweer een berichtje vanuit een nat Australie. Mijn hemel wat kan het hier regenen.
We waren gebleven bij de kots verhalen van Richard, daar hoeven we niet echt lang meer over door te gaan.

Goed lets get the show back on the road. Vanuit Cofs Harbour hadden wij het idee om naar Grafton te gaan omdat het te vet was naar Byron Bay. Dit was een mooie midden stop om een nachtje te overnachten en daarna door te rijden naar Byron.

Laten we maar bij het begin beginnen. De dag voordat we vertrokken uit Cofs Harbour begon het accu lampje van de auto te branden maar we dachten beide dat het niet iets kon zijn immer de vorige eigenaren er een nieuwe accu in hadden laten zetten. Waren we toch maar zo slim geweest om er na te laten kijken dan had het ons misschien wat geld gescheeld. We waren PRECIES op de helft richting Grafton toen onze "Elanor" er mee stopte, we konden nog net met het gas vol in de berg op komen waar we bij een blue berry farm stil kwamen te staan. Nog voordadt we stil stonden kwam er een vrouwtje aan gereden en die zag dat we pech hadden. We probeerde de auto een stukje verder te duwen maar adt lukte niet echt. Het vrouwtje had in de tussentijd al 2 mannen gevonden die ons hielpen de auto te verplaatsen. De beide mannen hadden kwamen tot de conclusie dat de dynamo kapot was. wat betekend dat de accu niet meer wordt opgeladen. Wij balen....
Een van die mannen heeft ons toen een lift gegeven naar een garage bij een benzinestation. Daar eenmaal aangekomen hebben ze een sleepwagen gebeld die onze schat kwam wegslepen. Bij de garage vertelde hij dat er inderdaad een nieuwe dynamo in moest en dat een 2ehandse goedkoper was. Wij waren er allebei van overtuigd dat het verstandig was om dit te laten maken aangezien wij nog zon 15000 km moeten rijden. Zijn vrouw zou ons in het dorpje af zetten en zou bellen als de auto klaar was. Wij hebben even wat te eten gezocht en overlegd wat we moesten doen. Toen zijn we een internet cafe gaan zoeken maar het enige wat ze hadden in dit god verlaten dorp was een computer winkel waar 2 pc stonden en internet MEGA duur was. Na wat winkelen en slenteren zijn we bij het strand uitgekomen. Inmiddels was er al dik 2 uur voorbij en had de meneer van de garage gebeld dat het wat langer ging duren, hhmmmm!!

We zijn toen op een picknick tafel bij het strand gaan zitten waar we al snel 2 Nederlandse meisjes ontmoeten genaamd Wies en Petra. Om 18.00 uur belde hij dat de auto klaar was en gaf ons een waslijst van dingen die er nog meer niet goed zouden zijn en die kon hij wel voor een vrienden prijsje maken namelijk $2.000. Dan denk ik dan ben je dus geen vriend....
Goed hij kwam ons heel vriendelijk halen bij het strand en begon toen zijn beklag. We hebben er naar geluisterd en ons er niets van aangetrokken want we hadden beide het idee dat die ons wilde oplichten, de hufter!!! Oh ja de 2 Nederlandse meisjes waren met ons mee gekomen want die wilde een lift naar Grafton aangezien dat iets groter is dat het klote plaatsje waar we nu waren geland. Nadat we die afzetter duidelijk hadden gemaakt dat we niet met hem in zee wilde gaan hebben we betaals en zijn we naar Grafton gereden. Daar kwamen we bij een camping aan die $19 per nacht was en de 2 andere meisjes zijn toen ook blijven slapen. Op naar de coles om boodschappen te doen. We wilde gaan bbqen maar die was kapot, toen kregen we de sleutel van een chalet en konden we daar koken. Ondertussen hadden we ook al contact op genomen met Garage Stip aan de Drieskensacker te Nijmegen en daar kregen we het zelfde te horen, dat het goed was dat we de dynamo hadden laten vervangen en niet met die kerel in zee te gaan. de volgende dag op aanraden van de Nederlandse garage zin wij naar een Ford dealer gegaan en hebben we gevraagd of ze naar de stuurbekrachtiginspomp wilde kijken omdat die op de dynamo lekte. Hij had we tijd maar de onderdelen waren er niet dus moesten we uit pure noodzaak in een hotel slapen tegenover de garage. Het hotel koste $40 per nacht en was echt super relaxed. We hebben samen nog $ uit een gokkast gepeuterd dus we zijn er niet slechter van geworden. De volgende dag was de auto klaar maar het was al aan bijna 18.00 dus beslaoten we om nog een nacht hier te blijven. De volgende dag zouden we richting Byron Bay gaan.

De volgende ochtend zijn we wat vroeger opp gestaan dan normaal want de nationale waterski achter een powerboot races waren in Grafton en daar moetsen we natuurlijk ff heen. Stel je voor dat je op een monoski met 84 MPH over het water scheerd met een boot die 300 Pk heeft. Echt niet normaal hoe hard dat ging en niemand is gevallen of gewond geraakt. Was echt suerp om te zien, allemaal van die vet gepimpte boten met bijpassende trailers en auto's, super...

Wij door riching Byron Bay waar we van wisten dat alle campings volzaten. Onderweg niks bijzonders gebeurd. Eenmaal in Byron aangekomen zijn we opzoek gegaan naar een camping. In Byron lukte dat dus niet meer dus moesten we iets buiten het centrum gaan kamperen. De camping was prima en het was niet ver rijden naar het centrum. We hadden een zoutwater zwembad en het strand was ook niet ver. Het enige wat minder was was dat er geen warm water was en we koud moesten douchen. De eerste avond zijn we lekker gaan eten bij een restaurant die de Balcony heet. Heerlijke tapas en een goed glas koud bier vulde onze hongerige maagjes (wat hebben we het toch slecht). Daarna zijn we naar de bios gegaan en hebben we American Gangster gezien, echt een aanrader, super vette film. Toen terug naar de camping en lekker slapen. Eenmaal bij de camping aangekomen waren we blij verrast met een super heldere Milky Way die ons toelachde. De hele lucht was bezaaid met sterren de een nog feller dan de ander. Super mooi om te zien alleen konden we geen foto's maken omdat die nergens op kon focusen. Na de nodige vallende sterren zijn we maar gaan slapen. De volgende dag hadden we het idee om tripjes te gaan boeken naar Fraser en the Withsundays Islands. We hadden gehoord dat het hier heel goedkoop was omdat er mega veel reisbureaus zitten. We hebben toen een trip van 2 nachten en 3 dagen naar Fraser Island geboekt wat het grootste zand eiland van de wereld is. Ook hebben we een zeilboot geboekt voor de Withsundays. Die verhalen volgen nog maar we hebben er nu al zin in mits het weer mee zit aangezien dat nu niet echt het geval is. Toen ff snel terug naar de camping en daarna zijn we wat gaan eten. De avond ervoor zagen wij een meneer in een park zitten die met behulp van een beamer en een muziekmixer op zijn Diggereedoo zat te spelen. Na het eten liepen wij terug naar het strand en zagen we die meneer weer spelen, we zijn toen op een grasveldje ervoor gaan zitten en hebben heerlijk zitten kijken en luisteren. Toen waren we beide heel moe en zijn we huiswaards gekeerd.

Nou lievekijkbuis kindertjes dit was het weer voor nu wij zeggen oogjes dicht en snaveltjes toe.

Voor onze Die Hard Stalkers hier eindelijk ons aussie nummer 0406486477 zoek even zelf uit wat en hoe ervoor moet want dat weten wij niet. Dat paste niet meer in ons overvolle brein!!!!

Dikke kus
Liefs Ons

• 17 Januari 2008 - 09:01

Resi En De Rest Van :

Hi Guys,

Ben weer van de party, Baggio naar school, dus gauw ff kijken of er nieuws is en warempel! Nou laten we hopen dat de auto het nu wel blijft doen, want het heeft al genoeg ellende met zich mee gebracht!!!!! Hebben jullie de verkopende partij nog ingelicht, dit zijn volgens mij dingen die zij al wisten, want zoiets staat op hun site!!!!!!! De bezorgde moeder blijf ik toch!!!!!

Ik heb jullie CD ontvangen en de foto's op de computer gezet, althans dat heeft Martien gedaan natuurlijk. Ik ben niet zo handy!!!! Zal zorgen dat er zo snel mogelijk een kopie bij je moeder komt Richard.
    Kunnen wij vanuit hier geen foto's plaatsen op jullie site????????

Hebben ze ook postkaarten daar??????????Zal toch wel!!!!!

tot de volgende keer maar weer, veel liefs ook van ons xxxxxxxx

• 17 Januari 2008 - 09:08

Herna:

Wat vervelend dat julie pech hadden met de auto. Is nu alles gechecked? Voor dat julie het binnenland in gaan wel uitkijken dat je niet weer ergens stil komt te staan,he!
    Heb je mijn vorig berichtje gelezen over kangaroo Island?
    Liefs Herna

• 20 Januari 2008 - 11:03

Mama:

Haaaaai lieverds,

Leuk dat we jullie aan de telefoon hadden. al die kindjes hier en die ouders, hihihi One Happy Family.
    Leek het net of jullie er ook ff bij waren.........wij aan het ontbijt, jullie aan 't diner!!!!!!!!!!
    NU is iedereen hier weg, Martien is met Harry naar NEC-AJAX, Ton en Manon & Kids zijn naar Toverland en Baggio mocht ook mee, dus ik ben alleen en ga zo lekker ff voor de buis hangen.

Dikke kuszzzzzzzz van mij

• 21 Januari 2008 - 16:02

Herna:

Ben ik nog even. Gisteren bij RTL travel Chris Zeegers met zijn caravan zien crossen door Zuid Australie.
    The great ocean road. 400 kilometer kustweg, de mooiste ter wereld wordt gezegd. Voor het geval dat jullie dit nog niet kennen: hier de website:
    www.greatoceanrd.org.au
    Nu maar hopen dat jullie dit lezen!
    Hasta pronto!

• 21 Januari 2008 - 18:26

Sandro:

Hey jood!! Eindelijk je website haha
    vette verhalen man... krijg en fucking heimwee van luwl!! Je gaat trouwens een echt vette tijd tegemoed met fraser island en witsundays:D is zoals wij zeggen k3nkerbruut!!
    Check je latorr

kusjes

• 22 Januari 2008 - 17:00

Michelle:

Hi to the australian gang,
    How are you two doing???? Heb van Yvonne begrepen dat jullie niet in het noodweer gebied reizen, dat doet me wel deugt. Hoe waren de vrienden van Bev?? Heb wel een sms gestuurd, hebben jullie genoten van \"luxe bedden, lux eten\" en drinken en een normale stoel om in te zitten?

Zoals je begrepen zult hebben is het hier niet echt lekker weer. Moet wel zeggen dat de zon vandaag bijna de hele dag geschenen heeft, maar het blijft gewoon chilly!!!!!

We zijn nog altijd druk met de verbouwing maar de einde is in zicht. Waarschijnlijk eind februari. Hopelijk gaan we dan ook een dag of wat naar Bev, maar dat moet ik nog regelen.

Ik zit op mijnwerk, het is 17.51uur dus met een minuut of negen mag ik naar huis. Wij eten vanavond Hachee met alle toebehorenen....da\'s ouderwets en zooooo lekker.

Fauve jouw moeder heeft vorige week gebeld over de cd met foto\'s en dit komt helemaal goed. Ben wel heel benieuwd. Heb trouwens de foto\'s van het feest, maar ws heb ik jullie dit al verteld.....

Nou het is nu tijd om te gaan, dus op naar de Hachee. Ik schrijf weer een keer snel. Een hele dikke zoen van ons en heel erg veel liefs,
    XXXXXXXXX Michelle XXXXXXXXX

• 23 Januari 2008 - 10:08

Fleurtje!:

Haiii lieverds,

Jullie maken ook van alles mee he;) echt leuk om te lezen, dat jullie je zo goed vermaken daar... en inderdaad groot gelijk met die garage! Hier gaat het verder ook allemaal goed.. natuurlijk ook heel veel regen, regen ennnnn nog eens regen!:( maarja daar komen we ook wel weer overheen!! Heel veel plezier nog en vooral wat meer foto's op de site zetten!
    xxxx

• 23 Januari 2008 - 14:03

Marin:

Hee lieve sgatjes!!Wat hebben julliej tog een avonturen!!Wel balen van de auto en idd stomme oplichter met zijn 2000 pff!Vind t egt supr leuk om te lezen dat julliej t zo na je zin hebt!Sorry dat julliej al een tijd nix van me hebben gehoord!Ma nu ik t nummer zie ga ik julliej gauw bellen!!Ik ben meer van t belle hihi ;) Nou Have Fun! kiskis