From Surfers Paradise to Brisbane - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Richard & Fauve - WaarBenJij.nu From Surfers Paradise to Brisbane - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Richard & Fauve - WaarBenJij.nu

From Surfers Paradise to Brisbane

Door: Richard & Fauve

Blijf op de hoogte en volg Richard & Fauve

31 Januari 2008 | Australië, Noosa Heads

Hoi piepeloi allemaal!

toen we vertrokken vanuit byron bay hadden we koers gezet op de volgende bestemming namelijk Surfers Paradise.. Nou emaal aangekomen in dat "paradise" leek het net of we in een soort van Miami/Lloret waren beland! hahaha!:D
Alleen maar grote hoge gebouwen, hotels en barretjes! we zijn naar het infocentre gegaan (echt super handig hier!) en daar kregen we een nummer van een camping op Main Beach net iets buiten Surfer's Paradise, wij gelijk gebelt en ja hoor hadden wij dikke geluk ze hadden nog plaats! helaas niet echt een plaatsje in de schaduw maja het is niet altijd wat wij willen, daarin tegen wel met een zwembad en direct aan het strand! Beat that ;) We hebben even snel een duik genomen in de zee die wederom weer erg wild was en daarna ff boodschapjes gedaan bij de vertrouwde Coles :)...
Toen we s'avonds begonnen met koken zaten er 2 australische stellen(ouders) aan een andere picknick tafel, we raakte een beetje in gesprek omdat ze vonden dat we zo beleefd waren (dikke complimenten voor onze mammas). dus we raakte een beetje in gesprek over van alles en nog wat en werd heel gezellig er werd wijn gehaald en ze stonden erop dat we moesten meedrinken, Richard samen met Leonie(een van de dames) aan de Johnie walker/Cola. We hebben allemaal supertoffe tips gehad over dingen die we zeker moesten gaan doen, altijd handig:).. We zijn zelfs uitgenodigd om bij Loenie en haar familie te komen logeren als we in Melbourne zijn! nou hebben we dat weer mooi voor elkaar :).. hahaha!

De volgende dag was het wederom niet je van het (REGEN :() dus zijn we naar het shopping centre gegaan, toen we naar binnen reden zagen we dat er een garage was. wij daar even gestopt omdat we het idee hadden dat er nog steeds iets lekte uit de auto. Toen die kerel keek zag hij inderdaad dat er nog steeds iets lekte maar dat had hij wel met een uurtje gemaakt. Dus moesten we "Noodgedwongen shoppen" hier ben ik eindelijk voor een nieuwe en tas geslaagd(Richard was het meest blij van ons 2 want de zoektocht liep al vanaf SYDNEY hahaha ;))S'avonds weer lekker gekookt en werden we weer uitgenodigd om bij Loenie en haar familie te komen zitten. 1 van haar zoons kan er goied zingen en zat met zijn gitaar de hele tijd liedjes te zingen heel gezellig!
De volgende dag zijn we vertrokken richting Brisbane na weer wat afgebelt te hebben hadden we een reservering gemaakt bij een camping dichtbij het centrum. Toen we aankwamen bij het RESORT! dachten we dat we bij het verkeerde adres waren! voor maar $27 per nacht verbleven we op een soort centerparks, helemaal in het mexicaanse thema met zwembad, tennisbaan, midgetgolf grote keuken en bbq's!
Hier hebben we dus 3 dagen overnacht. Super chill :D. We zijn de eerste dag Brisbane ingegaan en zijn we naar een museum geweest. Het was een soort van algemeen museum over australie! Was best leuk.. toen hebben we nog een beetje rondgedwaald en zijn we naar het station gegaan.. alleen ging de bus die wij moesten hebben niet meer terug! dus hebben we een andere lijn gepakt zodat we zo dicht mogelijk bij de camping uit kwamen.. we moesten 15min. lopen dus dat viel wel mee, wat niet meeviel is dat er onderweg een GIGANTISCHE SPIN in een GIGANTISCH WEB hing precies op de plaats waar wij onderdoor moesten lopen. Na veel aarzelen en tranen in mijn ogen ben ik er met topsnelheid langs gerend hahaha:) klinkt best grappig (was het toen niet echt :() emaal op de camping gingen we onze midgetgolf talenten eens bekijken.. uiteindelijk won Richard met een dikke voorsprong!

De volgende dag zijn we weer naar het centrum gegaan en zijn we naar de Botanic Gardens gegaan(die zitten dus blijkbaar in alle grote steden) daarna naar het Parlement gebouw waar we een rondleiding hebben gehad, supermooi gebouw en best interressant een beetje historie rijker over Queensland (Queensland heet dus zo omdat Queen Victoria dat wilde omdat het haar land was, net zoals de staat Victoria. Arrogante vrouw ;)). Hierna hebben we een ferry gepakt naar de andere kant van Brisbane. Brisbane is trouwens een beetje zoals london, met een krokkelende rivier midden door de stad. emaal aangekomen aan de andere kant van de rivier hebben we daar wat rond gelopen en een drankje gedaan in een cafetje. we moesten veel te lang wachten om te eten dus zijn we gauw naar de bus gelopen. Toen een bus gepakt en bij het laatste station uitgestapt. Toen kwam er een bus voorbij waarvan fauve dacht dat we die moesten hebben dus wij rennen om hem te halen, zitten we in de bus rijd die zo langs onze camping alleen dan op de snelweg :(.... toen zijn we de volgende halte uitgestapt en hebben we de 1e beste bus terug gepakt naar het station waar we vandaan kwamen hahaha! daar vroegen we aan een buschauffeur of hij wist welke bus het meest dichtbij onze camping kwam bood hij ons aan om ons onder aan de straat af te zetten aangezien hij daar toch langs kwam! helemaal top (afgezien van het feit dat we WEER langs die grote spin moesten!) we hebben een pizza gehaald bij het restaurant op de camping en die lekker opgesmikkeld!

De volgende dag wilde we eigenlijk naar de australia Zoo maar dat was een uur rijden naar het noorden dus besloten we om dat de volgende dag te doen.. overdag weer een beetje rond gehobbeld in de stad en zijn s'avonds naar de bioscoop geweest. Naar de film "I Am Legend" met Will Smith.. de tering wat een afrader echt heel zonde! De film begon heel sterk maar had een heel slap eind! Daarna hadden we weer de bus gepakt naar dat ene station, nu waren we zo slim geweest om onze auto daar neer te zetten! heel suf dat we daar niet eerder aan gedacht hadden! hahaha

Foto's van de afgelopen verhaaltjes komen op internet als we een snel internet cafe gevonden hebben hahaha! :) we houden het dus nog even spannend :)

Dikke Kus
Liefs Ons

p.s.
voor de mensen die de foto site nog niet weten.....

• 31 Januari 2008 - 09:15

Carla:

Hoi Wereldreizigers,

Heerlijk om te horen wat jullie zoal meemaken.Niet te geloven dat daar ook een Lloret te vinden is, kan ik een beetje minder jalours op jullie zijn!!

Geniet ook een beetje voor mij......en veel plezier verder.

dikke knuffels

• 31 Januari 2008 - 09:52

Resi:

Hi Again,

Het is altijd heeeeel leuk een verhaal van jullie te horen en te lezen. Vooral doorgaan, ken je 'm nog de slogan van.... Berry Stevens...., dan blijven wij met z'n allen lezen.
    Helemaal top dat jullie het zo naar je zin hebt gehad op Fraser Island, weer een ervaring rijker, pakken ze jullie niet meer af.HOren we de details??????
    Jammer dat de telefoonlijn gisteren zo slecht was toen ik belde, ik verstond er werkelijk waar helemaal niets van, jullie reden toch niet in een tunnel hihihi.....

Hier staat de Carnaval voor de deur en natuurlijk is er slecht weer op komst, hoe kan het ook anders, het is altijd kl..... wanneer het ook valt. Morgen op school en verder kijken we wel.

Ik ga weer ff wat doen dus toedeledoki

dikke kuszzzzz as always xxxxxx

• 03 Februari 2008 - 20:00

Wilma:

Hallo Richard en Fauve,

Lachen met die bus op de snelweg.
    Groetjes

• 22 Februari 2008 - 13:30

Los De Lloret:

Goed, hoor, cultuur,vicotiatje hier en daar, museum,zoo( je) en dan ook nog een cursus anti-spin...ben trots op je..p.d .Ik vond spinene ook niet leuk...
    Kus van ons ..