Noosa - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Richard & Fauve - WaarBenJij.nu Noosa - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Richard & Fauve - WaarBenJij.nu

Noosa

Door: Richard & Fauve

Blijf op de hoogte en volg Richard & Fauve

04 Februari 2008 | Australië, Airlie Beach

Hallo koukleumtjes ;)!

daar waren we weer met een verhaaltje:) Joepiej :)!!!!
We blijven schrijven en zijn bezig met een inhaal slag.

Goed aar gaan we, riemen om en hou je vast!!!!

Vanuit Dickie Beach zijn we naar Noosa gereden, daar wonen vrieden van de Opa en Oma van Richard. Eenmaal in het centrum van Noosa hebben we hun gebeld en konden we binnen een uur terrecht. Noosa is een klein schilderachtig stadje waar veel pro surfers beginnen. Het wordt ook wel vergeleken met Nice van Frankrijk. Goed na wat internetten hebben we even wat gegeten en zijn we richting Greame en Kerry gereden. Ze wonen in Coribah wat een klein dorpje buiten Noosa is. Het is zo klein dat we er doorheen zijn gereden zonder het te weten en totlaa verkeerd uitkwamen. Na wat flink wat rondrijden en vragen en dode kangaroes langs de weg zien liggen zijn we dan eindelijk bij het huis aan gekomen. Toen we bij de poort aankwamen begonnen er 2 honden kei hard te blaffen en werden we vrienddelijk ontvangen door Kerry. We hebben gelijk wat gedronken en ze heeft ons het huis en het land erom heen laten zien. Ze wonen echt mega mooi. Ze hebben een redelijk groot huis met een klein gastenverblijf ernaast. In totaal hebben ze 7 hectare grond met een hele grote vijver en kippen. Na goed kennis gemaakt te hebben met Kerry kwam Greame thuis. Hij is arts in Coroy en is heel aardig en geleerd. Het klikte gelijk en ze bleef maar vragen hoelang we bleven omdat ze het zo gezellig vonden. 'S avonds had Kerry heerlijk gekookt en het voelde goed om weer wat vitamientjes en gezond voer binnen te krijgen. We sliepen in de oude kamer van een van hun zonen en hadden een heerlijk groot en zacht 2 pers. bed.

De volgende dag zijn hebben we een beetje uitgeslapen en zijn we Noosa in gegaan. Eerst ff geluncht en toen winkelen. We zijn beide goed geslaagd. Fauve heeft 2 shirtjes voor $15 en Rich heeft een nieuwe korte broek gekocht. Toen weer naar huis waar we mega uitbundig werden ontvangen door Buddy en Tara (de honden). en wederom werd er heerlijk voor ons gekookt en onder het genot van een glaasje wijn hebben wij er enorm van genoten. de volgende dag was er markt in een klein plaatsje verderop en daar zijn we met zn drieen naar toe gegaan. De markt stelde niet veel voor hoewel die wel groot was. We hebben heerlijk luxe geluncht en toen heeft Fauve een nieuwe handtas gekocht en Kerry 2 polo's. OMdat we vroeg naar de markt zijn gegaan waren we op tijd weer terug en mocht Rich de visspullen van Greame gebruiken. Dus wij naar het water, Fauve een boek mee en Rich peuken en garnalen en een hengel. Het vissen ging goed en hebben er 5 gevangen, het waren kleine baarsjes maar het was toch leuk.

Next day hebben we lekker uitgeslapen en zijn we Noosa weer in gegaan. Beetje rond gelopen en toen weer terug naar het heerlijke huis. Toen we thuis kwamen wilde Rich de honden vers water geven en zag ik Tara in de bosjes met iets spelen maar kon niet goed zien wat het was. Toen ik dichter bij kwam zag ik dat het een KingParrot is (Koningspapagaai)die zijn zo mooi en het was een mama met baby. Tara had de baby dood gebeten en ik heb haar heel goed duidelijk gemaakt dat dat niet mocht. Rond 6 uur kwam Greame thuis en vertelde ik het aan hem en hij zei zeg maar niks tegen Kerry want die maakt Tara af. Een paar uur later begonnen de honden vet te blaffen bij het kippenhok. Wij kijken en er zat een komodovaraan in de kippenren die de eieren wilde opeten. Hij was ongeveer 1.5 meter lang en de honden vonden dat het er wel erg l;ekker uit zag. Vooral Buddy wilde de varaan een lesje leren. Greame probeerde eerst om een canvas zak over hem heen tre gooien maar dat lukte niet. Toen hebben we een touw om zn nek gegooid en hem uit de ren geslingerd. Greame is toen in zijn hand gebeten door die klote varaan en het bloede als een rund. Hij lag er niet echt wakker van en liet Buddy zijn wond schoon likken.

Zaterdag redelijk vroeg opgestaan want het was ook Australia Day (soort Queens Day in NL). Toen hebben we de boot ter water gelaten en zijn we naar de eerste stek gevaren. In het begin ging het allemaal goed todat de motor het niet helemaal meer deed. We zijn voor anker gaan liggen en Rich heeft 2 redleijke baarsen gevangen. Toen gingen we door naar een andere spot, maar het schoot niet echt op want de motor deed het nauwelijks. We hebben even gevist en vonden het toen tijd voor een ijsje. Wij Noosa in stinkend naar vis, garnalen en inktvis. In Noosa heb je een winkel die Signature heet en dat is Kerry's favoriete winkel. We hebben daar wat zeep gekocht om haar te bedanken voor ons verblijf. Toen hebben we ook niet echt meer gevist want de motro wilde echt niet. De terug reis met de boot duurde ongeveer 1.5 uur wat je normaal in 20 min. doet. Maar het was wel gezellig.

'S avonds wilde Greame en Kerry ons mee uit eten nemen naar een van de beste restaurants in town. Het eten was echt heerlijk en we hadden bijvoorbeeld kreeft vooraf met champagne. Omdat het Australie dag was begon er achter ons in eens allemaal vuurwerk af te gaan. Rich was helemaal in zijn sas. Na het eten zijn we naar huis gegaan en hebben we nog ff na geborreld.

De volgende dag moesten wij richting Hervey Bay om naar Fraser Island te gaan. Het afscheid viel niet mee want we zijn bijna een hele week daar geweest en de honden waren ook al aan ons gewend en wij ook aan hun.

Dit was het weer. Volgende hoodstuk wordt Fraser Island.

Dikke kus
Liefs ons

P.S. er staan weer nieuwe foto's op de site.
http://richardenfauve.mijnalbums.nl

  • 04 Februari 2008 - 14:22

    Resi:

    Heerlijk dat jullie zo gastvrij zijn onthaald, erg fijn als er in het buitenland bekenden wonen.Zo te lezen hebben jullie daar zalige dagen gehad, kun je lekker over nagenieten. Die kreeft spreek me wel erg aan!!!!!You know me!!!!

    Mil besos van ons, hasta pronto


  • 04 Februari 2008 - 19:01

    Baggio :

    Hey chappies,

    Alles goed daar in australie???? Vandaag hebben we jullie kaart gekregen, dank je wel, heeeeeel leuk.
    Ik mag nu met de U12 mee trainen op dinsdag 5 uur tm 5-55 uur. dus ik moet nu drie keer in de week trainen en dan nog een wedstrijd en altijd nog een keer per week vrij schaatsen, ik ben er maar druk mee ik kan wel ijsmeester worden.
    En mama kan wel taxi chauveur worden.
    Groetjes xxxxxxxxx Baggio

  • 05 Februari 2008 - 16:40

    Michelle:

    He schatten
    Wat een verwenerij!!!!! Ik heb wederom genoten van al jullie verhalen. Ik heb alleen niet van die spannende verhalen. We hebben wel bijen in de badkamer. Ja lach er maar om. Van de week was ik me aan het afdrogen en zo'n zoem ding bedacht zich niet en vloog recht op mijn af!!!!! Ik was letterlijk een gillende keuken meid. Hij heeft niet gestoken maar ik was geweldig geschrokken. Rene is gelijk op het dak geklommen maar kon helaas geen nest vinden. Soms zijn er een stuk of 7 aan het rond buzzen!!!! Verder....uummmm, nee nog geen spinnen, creepy crawlers dus heb ik mazzel. Ik ben wederom om mijn werk. Miranda is carnaval aan het vieren en ik werk voor haar. Deze tijd vorig jaar waren jullie bezig met de Cuukse kroegentocht!!!!!

    Yvonne heeft ook vrij deze week en is nu bij Rene aan het werk. Ze word gek van alle vrije dagen. Renate en zij zijn bezig met massa productie!!!

    Rene en ik gaan vanavond weer verder met de verbouwing. Plafond is bijna klaar, dus eerst afmaken en dan de naden met een bepaalde plak stip bedekken zodat de stucador maandag kan beginnen. We moeten wel eerst de wanden en plafond voor lijmen. We hebben tot zaterdag de tijd om dit te doen!! Het einde is echt in zicht en daar ben ik heel blij om. Het werkt nog altijd lekker en gezellig maar bijna al mijn vrije tijd gaat daar in zitten. De bekende laatste loodjes!!!!

    Nou het is nu 17.33 nederlandse tijd. Ik moet even een aantal dingen doen en dan op naar "huus". We eten shepards pie Rich, maar als het goed is moet het daar ook kunnen krijgen!!!
    Hele dikke zoen voor jullie beide
    XXXXXXX XXXXXXX

  • 05 Februari 2008 - 18:28

    Ruud M:

    He, leuk al die verhalen, ben erg blij dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    Veel plezier verder en bliven schrijven hoor

    Groetjes en kus van Ruud uit Houston

  • 22 Februari 2008 - 13:41

    Papa:

    Herlijk z,n huselijke stop,.ben blij voor jullie dat deze menssen zo lief voor jullie waren....mijn sprrrket meer de chamapgne me aan...but you know me::

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Richard & Fauve

Wij gaan met z'n tweetjes 4,5maand de andere kant van de wereld eens bekijken! Ons Aussie telefoonnummer: 0406486477

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 22234

Voorgaande reizen:

17 December 2007 - 28 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: