Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Richard & Fauve - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Richard & Fauve - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Door: Richard & Fauve

Blijf op de hoogte en volg Richard & Fauve

08 Februari 2008 | Australië, Hervey Bay

Daar waren we weer :)!

Toen we aankwamen in Hervey Bay zijn we op zoek gegaan naar het hostel waar we zouden verblijven. Was nog best lastig want Fauve reed en kon niet zo goed tegen het commentaar van Rich ;).... dus emaal aangekomen bij het hostel konden we gelijk inchecken en de auto parkeren achter bij het hostel. Opzich best fijn want dan wisten we teminste zeker dat de auto veilig zou staan voor 3 dagen, Rich zette de auto maar weg leek ons beide even verstandiger ;) hahaha! toen we gingen inchecken kwamen we erachter dat de groep bestond uit 2jongens en 7meiden!(3engelse meiden, 1engelse jongen, 3 Canadeese meiden, Richard en Fauve) een droom kwam uit voor Rich! S'avonds hebben we een meeting gehad waar alles aan ons werd uitgelegd over de daarop volgende dagen op het eiland, we hadden namelijk een "self-drive tour" geboekt wat dus inhoud dat er geen chappie meegaat om je te begeleiden maar dat je met 9"man" in een auto word gedumpt, een kaart mee krijgt en veel plezier wordt gewenst :).. Na de meeting hebben de meiden een boodschappenlijst gemaakt voor de volgende ochtend en zijn de mannen gelijk aan het bier gegaan.. Verder hebben we s'avonds gezellig met de groep gekletst en kwamen we nog een Fries stel tegen en hebben daar nog wat mee gedronken, heel gezellig!
De volgende dag moesten we 07.15uur bij de receptie staan en werden we naar de 4x4 auto gebracht(die was knalroze!:D genaamd Rollie), samen een check gedaan en toen vertrokken richting de "wollies"(aussieslang voor Woolworths, maar ach wij zijn al zo ingeburgerd hier ;)) daar hebben we boodschappen gedaan en zijn we richting de Boatramp gereden waar we met de auto over moesten om op Fraser Island te komen. Nadat we 45min. op de boot hadden gezeten begon het echte avontuur, vooral voor Rich want die was gekroond tot Driver van de 3 dagen! hahaha..

Voor de mensen die trouwens niet weten wat voor iets Fraser Island is: Het is het grootste zandeiland van de wereld, wat dus betekend 1 groot speelparadijs voor 4wheel drive auto's!

We zijn eerst naar central station gegaan om daar onze watertank van 20liter bij te vullen, dit is het eerste punt waar je langs komt. vanuit daar zijn we gelijk naar Lake Wabby gegaan, dat is een freshwater lake in het midden van fraser island ligt. Toen we aankwamen na 300x heen en weer geschud te zijn als een milkshake in de auto hebben we geparkeerd en onze handoekjes meegenomen. Toen we aankwamen bij het meer na 5min. walk wisten we niet wat we zagen! het was echt zooooo Moooi!! een groot meer met parelwit strand en heel lichtblauw bijna wit water, wat heel donkerblauw in het midden was! Ik wist niet dat het een Freshwater lake was dus toen ik(fauve) erin sprong verwachte ik zout maar was het gewoon normaal, Heel apart als je dat niet verwacht :).. Hier begon onze gezamelijke irritatie aan de 3 canadeese meiden die mee waren met de trip. Vooral aan het vegetarische meisje van de 3 (wij hebben nix tegen vegetariers!). Wat een dominant kind BAH!
Na Lake Wabby wilde we naar een ander lake gaan maar toen we daar aankwamen moesten we nog minstens 1,5uur lopen om er te komen en dan zouden we niet uitkomen met de tijd die we nodig hadden om te koken en de tenten op te zetten voor het donker werd, dus besloten we om maar een campspot te gaan zoeken. We hadden deze al snel gevonden en hebben eigenlijk gelijkde tenten opgezet :).. we sliepen achter de duinen dus eigenlijk pal aan het strand (het is maar net hoe je het bekijkt he;)) toen hebben we een BBQ gehouden met hamburgers en mais, onze grote vriendin had veggieworstjes Hmmm ;) hahaha!
Na het eten zijn we lekker met z'n alle aan de zuip gegaan en is er later op de avond nog een groep jongens bij gekomen. Zo af en toe liep er een verdwaalde dingo langs onze groep maar die was al gauw afgeschrikt door ons lawaai, toch vet om die te zien, al met al een hele gezellige avond.

De volgende ochtend was ik al heel vroeg wakker 5uur S'ochtends! dus heb ik de camera gepakt en ben ik wat foto's gaan maken van de zonsopkomst:).. toen iedereen wakker was hebben we een eitje gebakken en al onze spullen ingepakt en koers gezet naar Indian Head. Onderweg zijn we nog een verkeerde weg ingeslagen waar we in 1 keer helemaal vast zaten met de auto, dit keer was neit zo grappig want de auto had aan beide kanten maar 20cm ruimte om te draaien! dus nadat we de auto uitgegraven hebben en Rich na 300x heen en weer rijden is het dan toch gelukt om eruit te komen! Toen we verder reden kwamen we er ook nog eens achter dat we niet eens die weg in mochten, dat we anders onze borg van $1000,- kwijt zouden raken! nou dat was wel even schrikken. We hebben ze toen gebelt en vertelde dat we dat echt niet wisten en ze zeiden dat het okay was, wat een geluk!
Dat is een grote rots die half het water insteekt en vanaf de top heb je heel mooi uitzicht over de duinen en de zee. We hoorde zelfs toen we alweer beneden waren van de beklimming dat mensen die boven waren een martaray(Z'n super grote Rog) hadden gezien vanaf de top jammer dat we dat moesten missen. Door het eb en vloed van de zee konden we maar tussen bepaalde tijden rijden dus moesten we 4uur wachten bij Indian Head! dat waren 4 lange uren! we mochten niet zwemmen in de zee want dat is een broedplaats voor tigersharks en er zitten heel veel boxjellyfishes(kwal) heel erg balen dus! nadat we 4 lange, warme uren hadden uitgezeten zijn we naar het Maheno shipwreck gegaan. Dat is een schip dat aangespoeld is daar, wel gaaf overal van die gaten en de golven die er doorheen omhoog kwamen! Daarna naar Eli Creek gegaan. Dit is een kleine Creek waarvan het water al 100jaar oud is! Was echt super leuk je kon op de rug in het water gaan liggen en dan werd je helemaal meegenomen door de stroming en het water was heerlijk koud, net wat we nodig hadden. Na al die waterpret zijn we weer opzoek gegaan naar een nieuwe campspot. Deze was op het gras(achteraf ligt zand toch lekkerder!) ook hier weer tenten opgezet en avondeten gekookt, deze keer culinaire Pasta Bolognaise. Na alles lekker opgesmikkelt te hebben, zijn we weer aan de zuip gegaan en heb ik mijn Harry Potter boek uitgelezen!:)!hahaha...

De volgende ochtend waren we weer zo vroeg wakker en na alles ingepakt te hebben zijn we richting Eurong gegaan waar we de afwas hebben gedaan en onze watertank gevuld, daarna gingen we naar het bekende Lake Mckenzie! na wederom helemaal door elkaar geschud te zijn en heel veel hobbels kwamen we om 9uur aan bij Lake Mckenzie. Rich en ik vonden Lake Wabby mooier maar dit meer was ook nog steeds heel erg mooi. Wederom parelwit strand en heel helderblauw water! hier hebben we een tijdje vertoefd en zijn rond 11uur terug gereden naar Eurong voor de lunch(Richard, 2engelse meiden en ik). Rich natuurlijk helemaal in zijn sas met het crossen! In Eurong even gauw wat brood gehaald en iets te eten en toen weer terug richting Lake Mckenzie om de rest op te halen. Toen we aankwamen stonden ze al op ons te wachten en zijn we eigenlijk gelijk vertrokken naar de Boat Barge. Daar hebben de andere die nog niet gelunched hadden even wat gegeten en toen was het wachten op onze boot.

We vonden het beide een super toffe ervaring en hebben er super van genoten! (Richard zou wel willen dat de wegen altijd zo waren ;))

Dikke Kus
Liefs Ons

www.richardenfauve.mijnalbums.nl

• 08 Februari 2008 - 11:51

Martien:

hoi vakantiegangers, echt een tof avontuur, en Richard dit lijkt mij ook wel om zo rond te crossen ideaal.

• 08 Februari 2008 - 14:43

Mama:

Stelletje Rakkers,

Wat zullen moeten wennen als jullie weer back in track zijn, dus geniet er maar extra van........
    Heerlijk verhaal weer, wij genieten er al van om het te mogen lezen.
    Vandaag hebben we ook zon hier, hieperderpiep, maar natuurlijk nog lang geen zomer.............dus ga ik maar aan de strijk, later

Besos xxxxxxxxxxxx

• 08 Februari 2008 - 16:51

Herna:

Ik had al op de website gekeken van Fraser island, dus ik wist al dat het er heel erg mooi was.
    Wat een bofkonten dat jullie al dat moois zelf kunnen zien.
    De laatste foto's van Noosa waren erg leuk.
    Leuk dat ik van de week even met je heb kunnen praten,Fauve.
    Liefs Herna

• 08 Februari 2008 - 21:15

Yv:

Klinkt wederom gaaf... Keep up the good life;)

X

• 09 Februari 2008 - 17:16

Marin:

jaloers,jaloersjaloers,jaloersjaloers,jaloersjaloers,jaloersjaloers,jaloers OE LA LA LA LA pfff wat zou ik graag met julliej wille ruile bounty strand gewoon egt mega coowl!!!Ma die spin dah vink ma HELEMAAL NIX!haha Heb t goeie nr (wat er voor moest staan) nou dus hou je mobiel paraat!!;)Hele dikke kus LFy xxxxx