Withsundays Paradise - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Richard & Fauve - WaarBenJij.nu Withsundays Paradise - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Richard & Fauve - WaarBenJij.nu

Withsundays Paradise

Door: Richard & Fauve

Blijf op de hoogte en volg Richard & Fauve

09 Februari 2008 | Australië, Airlie Beach

We found Paradise!

Dag lieve mensen!
Toen we vertrokken uit Hervey Bay hebben we in 2 dagen 900km gereden in 2 dagen omdat we de trip naar de withsundays hadden geboekt en daarvoor optijd in Airlie Beach moesten zijn. We hebben tussendoor overnacht in Rockhampton, wat een ongelovelijke stinkstad! de rivier was daar over gelopen dus jha het stonk heel erg(trouwens heel normaal al die floods hier nu tijdens dit seizoen, je ziet ook overal van die meters langs de weg!) We gingen s'avonds eten in het restaurant van het hostel en hadden een champignonsoepje besteld. Nou toen het eten kwam leek het net slootwater met een flinke schep aarde! bleek het bospaddesloetensoep te zijn hahaha, uiteindelijk met tegenzin toch wat naar binnen gewerkt en gauw vertrokken om te gaan slapen! De volgende dag zijn we vroeg vertrokken naar Airlie Beach.

Emaal aangekomen hebben we een hostel gezocht want het is hier nu zo warm dat het te heet is om in de auto te slapen. We verbleven voor 1 nacht in Magnum's toen we aankwamen in onze kamer stonk die vet hard, beetje balen dus.. :(
We zijn een rondje gaan lopen en kwamen toen onze 3 engelse meiden tegen van Fraser Island, daar zijn we s'avonds mee gaan eten en hebben wat gedronken.

De volgende dag moesten we ons tussen 10 en 11uur inchecken bij de receptie van onze trip. Zo gezegd zo gedaan wij daarheen en zijn we daarna boodschappen gaan doen bij de Coles (L). Daarna naar de haven gereden en een mooi parkeerplaatsje gezocht onze "Eleanor". Rond 1 uur werden we opgehaald door de crew en werden we voorgesteld aan Mrs. Snorkel waar we onze stingersuits konden huren(deze moesten we huren vanwege al die stomme boxjellyfishes!) Emaal aan boord van onze boot kregen we een briefing over de veiligheid e.d. We hadden 4 man crew; Steve onze Skipper, Naomi onze hoofddecky en Andy en Mel die mee waren om te leren. Leuke mensen. Verder waren we in totaal met een groep van 10man, dus gezellig iedereen kon goed met elkaar alleen viel er 1 stel beetje "buiten de boot" want die kletste niet echt mee. Toen we de haven uitgingen werden de zeilen eigenlijk gelijk gehesen en hebben we een flink stuk gezeild, je weet wel dat de boot helemaal schuin hing! Super gaaf! :D..
Toen zijn we naar onze eerste snorkelspot gevaren, daar onze stingesuits aangetrokken en onze duikbrillen opgezet.. heel erg grappig! We gingen in het water en zagen echt zoooooveel mooie vissen! en zoooooveel mooi koraal! echt te gek! :D als je heel stil was kon je zelfs een Parrotfish horen eten onderwater, er was een klein zodiac bootje rond ons aan het varen en toen Rich en ik in het water lagen gooide Andy een paar stukjes brood boven ons in het water. Je raad het al al die visjes kwamen als speren rond ons zwemmen om het brood te eten echt supercool! Toen we werden geroepen om uit het water te gaan hadden we er dik een 1.30uur in het water gelegen, terwijl dat helemaal niet zo leek! Daarna zijn we naar een baai gegaan waar we s'avonds zouden slapen. Tijdens het varen kregen we lekker iets te snacken, en jha het was zelfs gezond! wortel en selderij, kaasje met dipsausje:) Toen we daar aankwamen werden we allemaal bij elkaar geroepen en omdat niemand nog echt elkaars namen wist moesten we een aantal dingen vanonzelf opnoemen
1.Naam?, 2.Leeftijd?, 3.Uit welk land kom je?, 4.Wat heb je al allemaal gezien in Aussie?, 5.Wat is je favo plek in Aussie?, 6.Wat is de meeste gekke plek waar je sex hebt gehad?!
Erg leuk rondje hahaha en dat brak ook meteen het ijs tussen iedereen hahaha:D!(onze favo plekken zijn Noosa en Anna Bay, dat andere gaat jullie geen donder aan;)) S'avonds kwam de eigenaar van de boot nog langs met zijn prive jacht! Rich samen met hem nog even gezwommen, in het water waar we daarvoor een haai hadden gezien, stoer he;)! we hebben een lekkere salade met kip gegeten en lekker gekletst over van alles en nog wat onder het genot van bier en wijn!

De volgende dag zijn we vroeg vertrokken, Rich en ik sliepen trouwens niet in een kamer maar gewoon in de gezamelijke hut, daarintegen hadden we wel de beste bedden! hahaha en de rest moest voor een kamer een upgrade betalen van $20p.p. lucky us! Koers gezet richting Whitehaven Beach onderweg hebben we nog heel wat Seaturtles gezien! Supercool! toen we daar aankwamen zijn we in de zodiac gestapt en moesten we door de "Jungle" naar Whitehave Beach lopen. Onderweg nog een paar van een JOEKELS van spinnen tegen gekomen (zie pics). Aangekomen bij Whitehaven was het supermooi! het zand wat hier ligt is zo fijn dat lang geleden de Jappaners het wilde kopen om er fotocamera lenzen van te maken haha! Toen we naar over het strand liepen zagen we 3 baby haaien! wij het water in op foto's te maken, omdat het water zo helder was kon dat dus.. het waren 2 blacktipreef sharks en 1 nurse shark heel gaaf! deze zagen er ook niet eng uit(misschien de grootte?;)) toen zijn Rich en ik naar de andere kant gelopen bij de Mangroves, daar zagen we in 1 keer allemaal stingrays, VETTE SHIT! je kon ze dus zo goed zien omdat het water zo helder was.. Daarna zijn we met de groep naar de Lookout gegaan en hebben even wat pics gemaakt en toen weer terug gelopen naar het strand waar we werden opgehaald door de Zodiac en terug gingen naar de boot. We zijn naar onze volgende snorkelplaats gegaan. Nu mochten we ook flippers aan, ik(Fauve) voelde me helemaal als Ariel de zeemeermin ;). Ook hier weer de mooiste vissen gezien maar ook hele enge! We waren samen aan het snorkelen toen we een joekel van een vis zagen MET tanden, die draaide zich langzaam richting ons en deed toen zijn bek wijdopen! Dat was schrikken dus wij gebaren naar elkaar en zijn er maar gauw van weggezwommen leek ons beter. Na weer 1.5uur in het water te hebben gelegen zijn we naar een andere snorkelplek gegaan. Hier ging de hele crew met ons mee het water in en de mensen die konden duiken gingen mee met Steve. Wij achter hem aan zwemmen en hij wees ons allemaal mooie dingen aan en liep ons in grotten van koraal zwemmen zooo gaaf! Hij was zelfs zo idioot dat hij onderwater ging in z'n grot en dat je dat dacht dat hij dood was omdat je hem nergens mee zag, kwam je boven water en dan zag je dat hij 5 meter verderop boven water was gekomen! hij zwom dus gewoon onder het koraal door tunnels! zooo vet! We hebben Nemo en bijna al zijn vriendjes gezien, Rich heeft zelfs een hele zeldzame soort nemo gezien! Na al dat active gedoe in het water zijn we naar een andere baai gegaan waar we zouden slapen die avond. Mooie zonsondergang gekeken en lekker lasagne gegeten. Wederom onder het genot van wat alcoholische drank!

De volgende ochtend was onze koers terug naar de haven, we hebben eerst nog met iedereen lekker ontbeten en zij toen gaan varen. Helaas stond er niet genoeg wind om te zeilen:(. Onderweg srpong Naomi in 1 keer van boord voor een stukje zwemmen hahaha, dus bij omdraaien en haar opgepikt maar toen sprong ze nog een keer en spong Steve ook van boord. Even dacht iedereen "okay wie stuurt er nu?" maar gauw daarna zijn we allemaal in de zee gesprongen om af te koelen! Toen we aankwamen op het vaste land hadden we afgesproken om 7.30uur te gaan eten met z'n allen. Dus s'avonds hebben we het leuk afgeloten met wat te eten en wat drankjes:)

Al met al hebben we dus 3 top dagen gehad! SUPERGAAF!:D

Dikke kus
Liefs Ons

www.richardenfauve.mijnalbums.nl

• 09 Februari 2008 - 10:44

Herna:

Never a dull moment! Prachtige foto's.
    Fauve: wat een leuke bikini en die bloemetjes broek is ook helemaal top!
    Liefs Herna

• 09 Februari 2008 - 13:17

De Stipjes:

Geweldig verhaal en toppie foto's, ja ja die foto in de spiegel zou er eentje van mij kunnen zijn, hihi. Over 2 weken heb ik een of andere cursus over spiegelreflexcamara's, zal er zeker wat van leren.
    Jullie zien er heerlijk bruin uit, houden zo.......

kisses from us

• 22 Februari 2008 - 14:26

Los Lloretie´s:

Ik wou toch nog even terug kommen op de meest gekke plaats waaar....( ok; Manon..ik hou me in)...jullie zijn dus aan het snorkellen op een van de mooiete plekken ter wereld.....tma ya...kus en tot binnen kort.....